Εαρινή κατάθλιψη: Γιατί πέφτει η διάθεση την άνοιξη

 

Είστε έτοιμοι για την άνοιξη;  Αν ναι, απολαύστε την, αν όχι, δεν πειράζει καθόλου. Πολλοί άνθρωποι την άνοιξη "απορρυθμίζονται", νιώθουν πιο κουρασμένοι, πιο απογοητευμένοι, όμως για αυτά τα συναισθήματα, υπάρχουν λύσεις και αυτό δεν πρέπει να το ξεχνάμε ποτέ.

Ενώ πολύ συχνά η άνοιξη είναι μία εποχή που την περιμένουμε με χαρά και μας φτιάχνει τη διάθεση, για κάποιους ανθρώπους, είναι συνδεδεμένη με πεσμένη διάθεση, εύκολη κόπωση και έλλειψη επιθυμίας για δραστηριότητες. Μελέτες έδειξαν ότι άτομα που είναι αλλεργικά και η αλλεργία τους εμφανίζεται συνήθως την άνοιξη, τείνουν να εκδηλώνουν πιο συχνά καταθλιπτικά συμπτώματα. 

Επίσης άτομα που μπορεί να έχουν δυσθυμία, ή καταθλιπτική διάθεση την άνοιξη μπορεί να νιώθουν χειρότερα, γιατί ακριβώς η έλευση της εποχής, με τις μεγαλύτερες μέρες και το περισσότερο φως, όπως και η αίσθηση ότι ο κόσμος  βγαίνει έξω, κάνει βόλτες, χαίρεται τη ζωή, έρχεται σε μεγαλύτερη αντίθεση με τη δική τους συναισθηματική κατάσταση, κάτι που συμβαίνει επίσης  και την περίοδο των Χριστουγέννων, όπου όλοι, αναγκαστικά, καλούμαστε να είμαστε χαρούμενοι και ευτυχισμένοι.

Επίσης, μπορεί αυτή η "εαρινή κόπωση-κατάθλιψη" να σχετίζεται με την εποχική συναισθηματική διαταραχή, η οποία, βέβαια, στο μεγαλύτερο ποσοστό,εμφανίζεται το φθινόπωρο, αλλά υπάρχει και ένα πολύ μικρό ποσοστό ανθρώπων που βιώνει αυτή την διαταραχή την άνοιξη. Σε κάποιες άλλες περιπτώσεις, η πεσμένη αυτή διάθεση μπορεί να σχετίζεται με την γνώμη που έχουμε για το σώμα μας. Αρχίζουμε  πλέον να φοράμε λιγότερα ρούχα, νιώθουμε άβολα με το σώμα μας και ανέτοιμοι να το εκθέσουμε. Μπορεί επίσης να νιώθουμε ενοχές, γιατί  δεν φροντίσαμε το σώμα μας, δεν γυμνάστηκαμε και τώρα "πληρώνουμε" το τίμημα.

Τα πιο συνηθισμένα συμπτώματα  μπορεί να είναι μειωμένη επιθυμία για δραστηριότητες, απογοήτευση, απαισιοδοξία, ευερεθιστότητα, τάση για απομόνωση, διαταραχές ύπνου.

Πώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε την "πεσμένη" διάθεση;

Προσπαθείτε να εκτίθεστε στον ήλιο και γενικότερα στο φως της ημέρας τουλάχιστον μισή ώρα κάθε μέρα. Υιοθετήστε την σωματική άσκηση τουλάχιστον τρεις φορές την εβδομάδα. Φροντίστε να τρώτε υγιεινά. Κρατήστε κοντά τους φίλους σας και προσπαθήστε  να διευρύνετε το κοινωνικό σας κύκλο.

Μιλήστε για τα συναισθήματά σας στους δικούς σας ανθρώπους.

Κάντε σχέδια για το άμεσο ή απώτερο μέλλον.

Μη διστάσετε να μιλήσετε σε ψυχολόγο και να ζητήσετε βοήθεια για αυτά  που σας απασχολούν. Ακόμα και αν δεν κάνετε μια συστηματική θεραπεία, μερικές συνεδρίες ψυχοθεραπείας μπορεί να είναι πολύ βοηθητικές.

 

http://www.iatronet.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ