Οι «χορηγίες», οι «χορηγοί επικοινωνίας» και τα τοπικά ΜΜΕ

 

Εσχάτως παρατηρείται το φαινόμενο, σε μια σειρά εκδηλώσεις που διοργανώνουν φορείς, σύλλογοι άλλα και σχολεία, να φιγουράρει στις αφίσες ως χορηγός επικοινωνίας η κρατική ΕΤ3.

Δικαίωμα των διοργανωτών είναι να επιλέγουν τον χορηγό ή τους χορηγούς επικοινωνίας που αυτοί επιθυμούν και κρίνουν ότι είναι οι κατάλληλοι και οι πλέον αποτελεσματικοί για την προβολή της εκδήλωσης που διοργανώνουν.

Όμως, παρόλο που στις αφίσες ο χορηγός επικοινωνίας εμφανιζόταν με μεγάλα γράμματα και τίτλους, τον "χορηγο επικοινωνίας" δεν τον είδαμε πουθενά, σε καμιά από τις μέχρι τώρα διοργανώσεις όπου ή κρατική ΕΤ3 εμφανιζόταν σαν ο μόνος και αποκλειστικός «χορηγός»…

Αντίθετα όλες αυτές τις εκδηλώσεις τις πήραν στην πλάτη τους, τις κάλυψαν και τις πρόβαλαν τα τοπικά ΜΜΕ, με δικά τους μέσα, με δικό τους κόστος και εννοείται χωρίς την κρατική επιχορήγηση με την οποία «αιμοδοτείται» οικονομικά το 3ο κρατικό κανάλι…

Μπορεί να θεωρείται ότι το σήμα της κρατικής ΕΤ3 στην αφίσα μιας διοργάνωσης να προσδίδει κύρος και μεγαλύτερη επισημότητα, κάτι το οποίο προφανώς «δουλεύουν» ιδιαίτερα ζωηρά οι υπεύθυνοι επικοινωνίας της κρατικής ΕΤ3 και καλά κάνουν…

Το θέμα έχει να κάνει  με αυτό καθ’ εαυτό το ζήτημα των «χορηγιών επικοινωνίας» και την ουσία του πράγματος….

«Χορηγία επικοινωνίας» δεν είναι «δημόσιες σχέσεις» και τζάμπα διαφήμιση. Είναι ανάληψη συνολικής ευθύνης κάλυψης και προβολής μια διοργάνωσης με συγκεκριμένους τρόπους και  μέσα…

Από τη στιγμή που τοπικοί σύλλογοι και φορείς κάνουν τη συγκεκριμένη επιλογή, τότε ας αναλάβουν και την ευθύνη…

Ας περιμένουν τα συνεργεία της κρατικής και κρατικοδίαιτης ΕΡΤ να καλύψουν τις εκδηλώσεις που αυτοί διοργανώνουν….

Τα τοπικά ΜΜΕ δίνουν καθημερινό αγώνα επιβίωσης σε ένα περιβάλλον οικονομικά «άνυδρο» και σπεύδουν σε κάθε σημείο να καλύψουν και να προβάλλουν εκδηλώσεις, τις περισσότερες φορές – αν όχι όλες – με δικά τους μέσα, τεχνικό εξοπλισμό αλλά και οικονομικό κόστος…

Με την τακτική που εφαρμόζουν εσχάτως οι τοπικοί φορείς, ας περιμένουν και μια αλλαγή της στάσης των τοπικών ΜΜΕ .....

Έτσι κι αλλιώς είναι γνωστό ότι τα «κεντρικά» και «μεγάλα» ΜΜΕ – κρατικά και μη – αντλούν την ενημέρωσή τους για την επαρχία, από τα «επαρχιακά» και τοπικά ΜΜΕ…

Και δεν είναι λίγες οι φορές που υπήρξε «οικειοποίηση» και αντιδεοντολογική συμπεριφορά από διάφορα «μεγάλα» ΜΜΕ που παίρνουν ειδήσεις και τις παρουσιάζουν σαν δική τους παραγωγή…

Είναι σχετικά πρόσφατο το φαινόμενο, τηλεοπτικός σταθμός στης Θεσσαλονίκης που χρησιμοποίησε βίντεο τοπικού καναλιού όχι απλά χωρίς άδεια, αλλά και σβήνοντας από το βίντεο το λογότυπο του καναλιού που έκανε την παραγωγή…

Ο κάθε σύλλογος και φορέας ας αναλάβει τις ευθύνες του…

Εκεί που απευθύνονται, αυτούς με τους οποίους «συνεργάζονται» και αυτούς τους οποίους θεωρούν «χορηγούς», απ’ αυτούς να περιμένουν και την προβολή και την κάλυψη…

Δεν αντιδικούμε με κανέναν, απλά ξεκαθαρίζουμε ότι κατά περίπτωση η αντιμετώπιση θα είναι αντίστοιχη με τον τρόπο που μας αντιμετωπίζουν…

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ