Ποιοι χάνουν το Power Pass αν υποβάλλουν άμεσα φορολογική δήλωση!

 

Μια απίστευτη αστοχία της πλατφόρμας powerpass, οδηγεί στην ακύρωση αιτήσεων που έχουν υποβληθεί και κινδυνεύουν χιλιάδες νοικοκυριά να χάσουν την επιδότηση για το 60% της ρήτρας αναπροσαρμογής.

Ειδικότερα, πρόβλημα ή και απώλεια με την καταβολή της επιδότησης για τη ρήτρα αναπροσαρμογής των τιμολογίων του ηλεκτρικού ρεύματος θα αντιμετωπίσουν, όσοι υπέβαλαν αίτημα για το Power pass και στη συνέχεια υποβάλλουν τη φορολογική τους δήλωση.

Στην περίπτωση που έχει υποβληθεί αίτημα για τη λήψη της επιδότησης, αλλά ΔΕΝ έχει υποβληθεί η φορολογική δήλωση για το φορολογικό έτος 2021, η εκκαθάριση του αιτήματος γίνεται με βάση τα στοιχεία της περυσινής φορολογικής δήλωσης, για το φορολογικό έτος 2020.

 

Όταν όμως, μετά την υποβολή του αιτήματος για το Powerpass, υποβληθεί η φορολογική δήλωση για το 2021, τότε το σύστημα ακυρώνει την αίτηση για το power pass.

Μάλιστα, η ακύρωση του αιτήματος γίνεται, χωρίς να ειδοποιηθεί ο φορολογούμενος, ο οποίος έχει την εντύπωση ότι είναι όλα καλά και θα λάβει την επιδότηση.

Ειδικότερα, αν έχει υποβληθεί μόνο το αίτημα για τη ρήτρα αναπροσαρμογής, αλλά όχι η φετινή φορολογική δήλωση, τότε, το μήνυμα που λαμβάνει ο αιτών είναι πως «Η αίτηση σας βρίσκεται υπό εκκαθάριση. Έχουν ολοκληρωθεί οι έλεγχοι για το ΙΒΑΝ/ΑΦΜ, και δεν απαιτούνται επιπλέον ενέργειες από εσάς. Μετά την ολοκλήρωση της Περιόδου Υποβολής αιτήσεων (1η Ιουλίου 2022) θα εκτελεστούν οι διασταυρώσεις με τα στοιχεία λογαριασμών που θα δοθούν από τους παρόχους, ώστε να γίνει η εκκαθάριση και να υπολογιστεί το ποσό της επιδότησης».

Όταν όμως υποβληθεί κατόπιν, η φορολογική δήλωση του 2022, τότε, αν ξαναμπεί στην πλατφόρμα, θα δει το ακόλουθο μήνυμα: «Τα Στοιχεία Κύριας Κατοικίας έχουν τροποποιηθεί με αποτέλεσμα η κατάσταση της αίτησης σας να αλλάξει και να εκκρεμεί η υποβολή της. Παρακαλώ επιβεβαιώστε τα στοιχεία της αίτησης σας και προχωρήστε στην υποβολή της χρησιμοποιώντας το κουμπί Υποβολή Αίτησης παρακάτω».

Σημειώνεται, πως το συγκεκριμένο μήνυμα βγαίνει, ακόμη και αν τα στοιχεία της κύριας κατοικίας είναι τα ίδια με πέρυσι.

Δηλαδή, στην καλύτερη περίπτωση, ο φορολογούμενος θα πρέπει να κάνει νέα αίτηση για το Powerpass. Όμως αυτό θα συμβεί, μόνο εάν μπει ξανά στην πλατφόρμα και δει το μήνυμα, που τον πληροφορεί ότι η αίτησή του απορρίφθηκε και πρέπει να υποβάλει νέα.

Στη χειρότερη περίπτωση, που δεν δει το μήνυμα και δεν υποβάλλει ξανά αίτηση, τότε θα χάσει την επιδότηση για το 60% της ρήτρας αναπροσαρμογής, που πλήρωσε το τελευταίο εξάμηνο.

Τι πρέπει να κάνουν τα νοικοκυριά

Οι φορολογούμενοι που έχουν υποβάλλει τις φορολογικές τους δηλώσεις για το φορολογικό έτος 2021, πριν την υποβολή αίτησης για το Powerpass, δεν έχουν κανένα πρόβλημα, καθώς η επεξεργασία του αιτήματος γίνεται με βάση τα δεδομένα της νέας φορολογικής δήλωσης.

Εκείνοι όμως, που δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση, αλλά έχουν υποβάλει αίτημα για το Powerpass, καλό είναι να περιμένουν και να μην υποβάλλουν φορολογική δήλωση μέχρι να εκκαθαριστεί το αίτημά τους για το Powerpass. 

Άλλωστε η προθεσμία υποβολής των φορολογικών δηλώσεων έχει παραταθεί έως τις 29 Ιουλίου.

Σε διαφορετική περίπτωση, που υπέβαλαν τη φορολογική τους δήλωση, μετά την υποβολή του αιτήματος, για το Powerpass, τότε θα πρέπει να ξαναμπούν στην πλατφόρμα και να ακολουθήσουν τις οδηγίες, υποβάλλοντας νέα αίτηση.

 
 
www.sofokleousin.gr
 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ