Τα ηλεκτρονικά καταστήματα ανταγωνίζονται στα ίσα τα φυσικά

 

Η δημιουργία και η λειτουργία των πρώτων ηλεκτρονικών καταστημάτων αποτέλεσαν σίγουρα ένα κομβικό σημείο στην ιστορία του εμπορίου, αφού ήταν η πρώτη φορά που έγιναν παραγγελίες εκ του μακρόθεν, επιλογή των προϊόντων χωρίς άμεση επαφή μαζί τους και μεταφορά των εμπορευμάτων στο σπίτι του πελάτη με τη χρήση του υπολογιστή. Η παράδοση των παραγγελιών βέβαια είχε ήδη προϊστορία, αφού τα παραδοσιακά μπακάλικα και αργότερα τα σουπερμάρκετ έφερναν τα προϊόντα, κυρίως τρόφιμα, στα σπίτια των καταναλωτών.

Η όλη διαδικασία όμως της ψηφιακής αγοράς έφερε πραγματική επανάσταση στο εμπόριο, αφού μείωσε κατά πολύ το κόστος, γλίτωσε χρόνο στον καταναλωτή και τον διευκόλυνε σε ειδικές περιστάσεις, όπως η πανδημία του κορωνοϊού, όπου οι αγορές για ένα διάστημα μπορούσαν να γίνουν μόνο διαδικτυακά. Συν τοις άλλοις, αποσυμφόρησε σε ένα ποσοστό την κίνηση στους δρόμους, ειδικά στο πολύπαθο κέντρο της Αθήνας, και έδωσε την ευκαιρία για αγορές σε ώρες εκτός των ωρών λειτουργίας των καταστημάτων.

Οι μεγάλες εταιρείες και καταστήματα που επί χρόνια πορεύονταν με τον φυσικό, εκ του σύνεγγυς τρόπο αγορών άρχισαν να βλέπουν με καλό μάτι τον νέο τρόπο εμπορικής δραστηριότητας, αφού διαπίστωσαν ότι μπορούσε να φέρει κοντά τους νέο κοινό, και ειδικά νεαρόκοσμο, που εκ φύσεως είναι πιο εξοικειωμένος με τις νέες τεχνολογίες και ταυτόχρονα αποτελεί ένα πολύ δραστήριο κομμάτι της κοινωνίας σε ό,τι αφορά την κατανάλωση.

Κοντά στις παραδοσιακές εταιρείες, όμως, το «παρών» έδωσαν και νεοφυείς επιχειρήσεις, που με το μεράκι και την τεχνογνωσία των ιδιοκτητών τους ρίχτηκαν κι αυτές στον αγώνα της επιβίωσης διεκδικώντας μερίδιο στην αγορά. Η ευκολία δημιουργίας μιας τέτοιας επιχείρησης, η χρηματοδότηση κατασκευής  eshop μέσω εσπα από την Ευρωπαϊκή Ένωση, που βλέπει θετικά κάποιες τέτοιες πρωτοβουλίες, αλλά και το μικρό σχετικά κεφάλαιο που απαιτείται για το στήσιμό της είναι παράγοντες που συνετέλεσαν στην επιβίωση και στην κερδοφόρο πορεία πολλών από αυτές τις εταιρείες.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν χρειάζονται παρά έναν χώρο αποθήκευσης των εμπορευμάτων, μια καλή ιστοσελίδα στο Διαδίκτυο που να λειτουργεί ως βιτρίνα αλλά και ως πλατφόρμα πραγματοποίησης των συναλλαγών, καθώς και την υποστήριξη μιας αποτελεσματικής εταιρείας ταχυμεταφορών ώστε τα προϊόντα να φτάνουν γρήγορα και με ασφάλεια στον πελάτη. Ορισμένες εταιρείες μάλιστα έχουν δικό τους δίκτυο διανομής για να μην εξαρτώνται από τρίτους και να είναι σίγουρες για το επίπεδο των υπηρεσιών τους.

Όσον αφορά τώρα το θέμα της προώθησης των προϊόντων, η διαδικτυακή διαφήμιση ειδικά στη Google είναι βέβαια το Α και το Ω των προωθητικών ενεργειών μιας εταιρείας ηλεκτρονικού εμπορίου, αλλά δεν φτάνει. Κι αυτό γιατί τα τελευταία 20 περίπου χρόνια, από την εμφάνιση του Facebook το 2004 και μετά, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν την πιο διαδεδομένη ενασχόληση μεταξύ των χρηστών του Διαδικτύου, κάτι που επηρεάζει και τις επιλογές και προτιμήσεις τους. Ο σωστός διαχειριστής μιας τέτοιας ιστοσελίδας λοιπόν θα πρέπει να γνωρίζει αυτά τα μονοπάτια για να επιτύχει τη βέλτιστη απόδοση της ιστοσελίδας του, να φτάσει το ηλεκτρονικό κατάστημα σε όσο το δυνατόν περισσότερους υπολογιστές και να αυξήσει το πελατολόγιό του.

Καθώς η χρήση του Διαδικτύου πλέον είναι αμφίδρομη και ο κάθε χρήστης εκτός από καταναλωτής είναι και παραγωγός περιεχομένου, τα ηλεκτρονικά καταστήματα μπαίνουν στο παιχνίδι του ανταγωνισμού με καλές προοπτικές και παίζοντας στο δικό τους… γήπεδο, που δεν είναι άλλο από αυτό της επικοινωνίας και της διεπαφής με το καταναλωτικό κοινό μέσω των ιστοσελίδων τους. 

Πηγή αρθρογραφίας: NetPlanet – Κατασκευή Επαγγελματικών Ιστοσελίδων από το 2000

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ