Παιδικά ρούχα - Πακέτα Βάπτισης Papillonkids.gr

Στήριξη του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτησιογόνων ουσιών "Η Πρόσβαση"

nomarxiaprosbashΗ ανάγκη στήριξης του Κέντρου Πρόληψης Εξαρτησιογόνων ουσιών "Η Πρόσβαση" ήταν το αντικείμενο της σημερινής συνάντησης του Νομάρχη Ημαθίας Κώστα Καραπαναγιωτίδη με την Πρόεδρο του Κέντρου Ολυμπία Ιακωβίδου και στελέχη του. Παρών στη συνάντηση ήταν και ο Αντινομάρχης Αντώνης Χατζόπουλος.
Από την πλευρά του Νομάρχη τονίστηκε η αναγκαιότητα ενίσχυσης των πολιτικών πρόληψης, ειδικά στο ζήτημα των ναρκωτικών, έναν ευαίσθητο και κρίσιμο τομέα που υπηρετείται άριστα και με αμείωτη δράση από την "Πρόσβαση", παρά τα οικονομικά προβλήματα που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια. Ο κ. Καραπαναγιωτίδης τόνισε ότι η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση στήριξε και συνεχίζει να στηρίζει το καταγεγραμμένο έργο της "Πρόσβασης", ενώ παράλληλα ξεκινά την προσπάθεια διεύρυνσης του Δ.Σ. με επιστημονικούς θεσμικούς φορείς που σήμερα δεν συμμετέχουν. Για το σκοπό αυτό, όπως και για την οικονομική στήριξη της "Πρόσβασης", πρόκειται να γίνει νέα συνάντηση μέσα στην ερχόμενη εβδομάδα.


skoympopoulossyn (1)Πέρασαν 4 μήνες από την τελευταία συνέντευξη του συνδυασμού μας κατά την οποία ασκήσαμε συνολικά την κριτική μας για την πρώτη διετία της παρούσας Δημοτικής Αρχής και θέσαμε διάφορα ερωτήματα στη Δήμαρχο και αναμέναμε τις απαντήσεις.

Είχαμε επίσης δεσμευθεί σε εκείνη τη συνέντευξη ότι σε τακτά χρονικά διαστήματα θα σας ενημερώνουμε για την πορεία των θεμάτων του Δήμου αλλά και για τις θέσεις του συνδυασμού μας.

Επειδή μέχρι σήμερα δεν πήραμε καμία απάντηση όχι μόνο στα ερωτήματα που θέσαμε στη συνέντευξη αλλά και γενικά δεν παίρνουμε καμία απάντηση ούτε στις ερωτήσεις που θέτουμε στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, σας καλέσαμε σήμερα προκειμένου να σας ενημερώσουμε και μέσω υμών τους συνδημότες μας για τη λειτουργία της Δημοτικής Αρχής και την πορεία διαφόρων θεμάτων του Δήμου.

Έχω πει πολλές φορές ότι η παρούσα Δημοτική Αρχή διακρίνεται για την προχειρότητά της, την ατολμία, την αδράνεια, την ανεπάρκεια, την απουσία θέσεων, την έλλειψη προτάσεων, την έλλειψη οράματος.

Η Δημοτική Αρχή κινείται στα όρια της νομιμότητας και της διαφάνειας, η δε Δήμαρχος δε διστάζει να παρανομεί και να ακολουθεί αδιαφανείς διαδικασίες έχοντας ως γνώμονα, όπως αρέσκεται να λέει <<κοιτάω την ουσία και όχι τον τύπο>>, ξεχνώντας ότι η γυναίκα του Καίσαρα πρέπει όχι μόνο να είναι αλλά και να φαίνεται τίμια.

skoympopoulossynΚαι βέβαια οι προσωπικές πολιτικοφιλοσοφικές απόψεις της κ.Ουσουλτζόγλου δε μας ενδιαφέρουν. Μας ενδιαφέρουν μόνο αυτές που έχουν σχέση με τη διοίκηση και τη λειτουργία της ως Δημάρχου η οποία, όπως είπα, πρέπει να είναι σύννομη και διαφανής.

Δυστυχώς από μία σειρά ενεργειών, τις οποίες αναδείξαμε και στο ΔΣ, με λύπη μας διαπιστώνουμε την παράνομη, αδιαφανή και επικίνδυνη λειτουργία της κ. Δημάρχου και κάποιων συνεργατών της και εξηγούμαι:

1. Στα πλαίσια άσκησης των καθηκόντων μας ζητήσα από τη ΔΕΥΑΒ να μου γνωρίσει τις αποδοχές του κ. Δασκάλου - Αντιδημάρχου Τεχνικών και ενός υπαλλήλου του Δήμου που παράνομα αποσπάσθηκε στη ΔΕΥΑΒ. Η απάντηση του ΔΣ. της ΔΕΥΑΒ ήταν αρνητική, γιατί θεωρούν ότι είναι   προσωπικά δεδομένα.

2. Ζήτησα επίσης από την ίδια επιχείρηση να μου χορηγήσει αναλυτικές καταστάσεις των οφειλών της ΔΕΥΑΒ των ετών 2006, 2007 και 2008. Η απάντηση ήταν αρνητική, γιατί όπως λέει το ΔΣ της ΔΕΥΑΒ αποτελούν προσωπικά δεδομένα.

3. Ζήτησα τα ίδια στοιχεία από τον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου σε εφαρμογή του άρθρου 14 του κανονισμού λειτουργίας του Δημοτικού Συμβουλίου. Μέχρι σήμερα απάντηση δεν πήρα.

Τα ερωτήματα που ανακύπτουν είναι τα παρακάτω:
* Πώς είναι δυνατόν να μου χορηγούν αναλυτικές καταστάσεις οφειλών του Δήμου και άλλων επιχειρήσεων και να μη μου χορηγούν της ΔΕΥΑΒ;





* Τι κρύβουν; Τι φοβούνται; Για τις αποδοχές των υπαλλήλων της ΔΕΥΑΒ, θα θυμάστε, ότι ύστερα από μήνυση των υπαλλήλων αθωώθηκα για τη δημοσιοποίηση σε συνέντευξη τύπου των αποδοχών του προσωπικού της επιχείρησης.

* Τι φοβούνται, λοιπόν, και δε μου χορηγούν τα στοιχεία; Πώς θα ασκήσω τον έλεγχο που επιβάλλεται από το θεσμικό μου ρόλο ως αντιπολίτευση και στη μια περίπτωση και στην άλλη;

4. Ο δημοτικός σύμβουλος Δάσκαλος Δημήτριος ορίσθηκε Αντιδήμαρχος Τεχνικών για τα έτη 2007 και 2008. Όπως είναι γνωστό ο κ. Δάσκαλος ως υπάλληλος της ΔΕΥΑΒ δεν εδικαιούτο την ειδική άδεια από την υπηρεσία του για τα έτη αυτά. Αν και η περιφέρεια είχε ενημερώσει το Δήμο και την ΔΕΥΑΒ, ο κ. Δάσκαλος χωρίς να παρέχει υπηρεσία στη ΔΕΥΑΒ έπαιρνε κανονικά τις αποδοχές. Για το θέμα αυτό ψηφίστηκε το Δεκέμβριο σχετική διάταξη και από εδώ και πέρα δικαιούνται την ειδική άδεια και οι υπάλληλοι των ΔΕΥΑ. Άρα ο κ. Δάσκαλος μέχρι τώρα παράνομα αμειβόταν και πρέπει να επιστρέψει τα χρήματα στην επιχείρηση.



Βέβαια η κ. Δήμαρχος μη μπορώντας να αιτιολογήσει την ενέργεια της αυτή, αν και στο παρελθόν την είχαμε καταστήσει υπεύθυνη την ίδια, δε μας απάντησε και ανέθεσε τον άχαρο ρόλο στο νομικό σύμβουλο του Δήμου να μας απαντήσει. Η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβούλου δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική, όπως ισχυρίζονται άλλοι δικηγόροι της πόλης. Για μας το θέμα είναι πρωτίστως πολιτικό και ηθικό και μετά νομικό.

Η Δήμαρχος και το Δ.Σ. της ΔΕΥΑΒ μπορεί να κατηγορηθούν για παράβαση καθήκοντος, αφού η εποπτεύουσα αρχή, που είναι η περιφέρεια, τους είχε ενημερώσει ότι ο κ. Δάσκαλος δε δικαιούται την ειδική άδεια και σίγουρα δεν τους απαλλάσσει η μεταγενέστερη γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του Δήμου.

5.              Δημοτικός Σύμβουλος της παράταξης της κας Ουσουλτζόγλου καταδικάσθηκε πρωτόδικα για πλαστογραφία και η κα Δήμαρχος δεν ενημέρωσε το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας, για να εφαρμοστεί το σχετικό άρθρο του κώδικα, προκειμένου να τεθεί ο καταδικασθείς σε κατάσταση αργίας.




Σε σχετική ερώτηση στο Δ.Σ. η κα Δήμαρχος απάντησε ότι δεν καθαρογράφτηκε η απόφαση. Η απόφαση λοιπόν καθαρογράφτηκε από το Δεκέμβριο. Ρωτάμε τι έκανε η κα Δήμαρχος;

6. Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Παυλίδης Παύλος που ορίστηκε και Αντιδήμαρχος Οικονομικών υπέγραψε με την ιδιότητα του ως Προέδρου του Δ.Σ. των Αστικών ΚΤΕΛ σύμβαση με το Δήμο ύψους 380.000 ευρώ. Το άρθρο 29 παρ.3 του ΔΚΚ για τα κωλύματα και ασυμβίβαστα ορίζει ότι:

"3. Δεν μπορούν να εκλεγούν ή να είναι Δήμαρχοι, Δημοτικοί Σύμβουλοι......

α. όποιοι συνδέονται με το Δήμο.....με συμβάσεις προμήθειας, εκτέλεσης δημοτικού έργου, παροχής υπηρεσιών, παραχώρησης δικαιώματος εκμετάλλευσης δημοτικού έργου ή δημοτικής υπηρεσίας, ύψους άνω των πέντε χιλιάδων ευρώ (5000Ε) συνολικά ετησίως.

β. Μέλη διοικητικών συμβουλίων, διαχειριστές, μέτοχοι και εταίροι κεφαλαιουχικών εταιρειών, που έχουν συμβληθεί με το Δήμο, εφόσον το ποσοστό συμμετοχής τους στις εταιρείες υπερβαίνει το πέντε τοις εκατό (5%) του συνολικού κεφαλαίου της εταιρείας, εταίροι προσωπικών εταιρειών, καθώς και κοινοπρακτούντα πρόσωπα, με τη συνδρομή των προϋποθέσεων της προηγούμενης περίπτωσης.

Ο κ. Παυλίδης κατέχει ποσοστό 4, 16% του κεφαλαίου των Αστικών ΚΤΕΛ. Από το συνδυασμό των διατάξεων των περιπτώσεων α και β προκύπτει ότι δεν μπορεί πλέον να είναι δημοτικός σύμβουλος, γιατί υπέγραψε σύμβαση που υπερβαίνει το ποσό των 5000Ε (380.000 Χ 4,16% =15.800Ε).                             

Δεν μπορεί ο νομοθέτης να αντιμετωπίζει διαφορετικά τους πολίτες. Στη μια περίπτωση π.χ. ένας που υπέγραψε σύμβαση 5000Ε εκπίπτει του αξιώματος και ένας μέτοχος εταιρείας με ποσοστό συμμετοχής κάτω από 5% αλλά συμβατικό αντικείμενο πολλαπλάσιο των 5000Ε να μην εκπίπτει.

Εάν πραγματικά η κα Δήμαρχος ή οι υποστηρικτές,  αυτόκλητοι και μη, ισχυρίζονται κάτι άλλο τότε γιατί απέσυρε δύο φορές το θέμα της υπογραφής τροποποιητικής σύμβασης με τα Αστικά ΚΤΕΛ από το Δημοτικό Συμβούλιο;

Εάν όπως ισχυρίζονται έχουν έγγραφο του Υπουργείου Εσωτερικών που λέει ότι δεν υπάρχει κώλυμα, τότε γιατί δε δέχονται και το έγγραφο του ίδιου Υπουργείου που αναφέρεται στην περίπτωση του κ. Δάσκαλου; Πώς αντιλαμβάνονται τα έγγραφα του Υπουργείου και πώς τα εφαρμόζουν; Όπως τους συμφέρει;

7. Με αποφάσεις της κας Δημάρχου προφορικές ή γραπτές  αποσπάσθηκαν υπάλληλοι του Δήμου σε επιχείρηση, αλλά και επιχειρήσεων στο Δήμο.

Αναρωτιέμαι, αν κάτι από τα παραπάνω έκανα εγώ ως Δήμαρχος πόσες φορές θα πήγαινε στον εισαγγελέα η ίδια.

Σε μένα είναι γνωστή η προσφιλή της τακτική της ποινικοποίησης δηλαδή της δημοτικής ζωής για πρώτη φορά στα χρονικά του Δήμου.

Ευτυχώς για μένα και δυστυχώς για αυτήν και τους συνοδοιπόρους της όλες οι καταγγελίες αποδείχθηκαν "φούσκες", αφού αθωώθηκα ή απαλλάχτηκα με βουλεύματα των αρμοδίων δικαστηρίων. Εμείς δε θα την ακολουθήσουμε σε αυτήν την τακτική, της ποινικοποίησης δηλαδή της δημοτικής ζωής.

Εμείς θα αναδείξουμε την εμπάθειά της, την ανεπάρκειά της και την ανικανότητά της με ευπρέπεια και ήθος μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο και στην κοινωνία της πόλης.




Πέρα όμως από τη λειτουργία της κας Δημάρχου και των συνεργατών της θα πρέπει να ενημερώσουμε τους συμπολίτες μας για διάφορα θέματα που απασχολούν την κοινωνία της πόλης.

1. Ίδρυση νέου πανεπιστημιακού τμήματος.

Όπως είναι γνωστό με απόφαση της συγκλήτου το 2005 εγκρίθηκε η ίδρυση δεύτερου τμήματος στην πόλη μας και ανατέθηκε στην επιτροπή κοσμητόρων η εισήγηση για το γνωστικό αντικείμενο του τμήματος.

Η επιτροπή κοσμητόρων από την άνοιξη του 2006 είχε καταλήξει στο γνωστικό αντικείμενο αυτό του Βιομηχανικού Σχεδιασμού. Το θέμα πάγωσε με την αλλαγή των Πρυτανικών Αρχών που ανέλαβαν το Σεπτέμβριο του 2006.

Έγιναν οι δημοτικές εκλογές και η νέα Δ.Α. έδειξε αχαρακτήριστη αδράνεια όλο το 2007. Το 2008 έφεραν θέμα στο Δ.Σ. και πρότειναν ως νέο τμήμα αυτό των εφαρμοσμένων Μαθηματικών.

Δώσαμε μάχη για να τους πείσουμε να μην εγκαταλειφθεί η ιδέα του Βιομηχανικού Σχεδιασμού. Δυστυχώς η μικροπολιτική αντίληψη με την οποία διαχειρίζεται τα θέματα του Δήμου η Δ.Α. μας κάνει να αγωνιούμε και να μην είμαστε αισιόδοξοι για την πορεία τους.     
Χάθηκε πολύτιμος χρόνος και η ευθύνη τους είναι μεγάλη. Τώρα τρέχουν να το παρουσιάσουν ως δική τους επιτυχία. Αλλά ο κ. Καλογήρου είναι εδώ και γνωρίζει τα ο θέμα και επικαλούμαι τη μαρτυρία του.

2. Διαχείριση απορριμμάτων (θέση 12)

Είναι γνωστή η θέση μας για το θέμα αυτό. Ήμασταν και είμαστε αντίθετοι με τη θέση 12. Ανέκαθεν υποστηρίζαμε τη θέση 5.

Οι αποφάσεις του Δ.Σ. του 2004 και 2005 είναι σε ισχύ. Η κα Δήμαρχος δεν είχε και δεν έχει θέση για το θέμα αυτό.

Εκπροσωπεί το Δήμο στο σύνδεσμο καθαριότητας με αποφάσεις της δικής μας θητείας που είναι αντίθετες. Δε φέρνει θέμα στο Δ.Σ. για να τις τροποποιήσει. Παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις μας σφυρίζει αδιάφορα καταστρατηγώντας τις αποφάσεις του Δ.Σ.
Τώρα τελευταία μετά την αλλαγή στη διοίκηση του συνδέσμου άρχισε να σκέπτεται και την αποχώρηση από το σύνδεσμο.

Γελούν βέβαια και πέτρες με τα καμώματά της και με την άγνοιά της. Ζητάμε έστω και την ύστατη στιγμή να φέρει θέμα στο Δ.Σ. όχι όνο για τη θέση 12 αλλά και για ενημέρωση του Συμβουλίου και των συμπολιτών  για το οικονομικό αντικείμενο του έργου και την οικονομική επιβάρυνσή τους.

Πρέπει κάποτε να μάθουν οι συμπολίτες μας για την επιβάρυνση που θα έχουν. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα το παράρτημα του ΤΕΕ Ημαθίας δεν μπορεί να περάσουν απαρατήρητα. Ήδη έχουν θορυβήσει και προβληματίσει πολύ κόσμο.

3. Γέφυρα Κτηνιατρείου

Όπως είναι γνωστό οι συμπολίτες Αφοί Κούσιου δώρισαν στο Δήμο ένα πολύ μεγάλο ποσό 2.500.000 Ε για την κατασκευή της γέφυρας Κτηνιατρείου και όρισαν μία επιτροπή από συμπολίτες και δημοτικούς συμβούλους για την παρακολούθηση της υλοποίησης της δωρεάς. Δράττομαι της ευκαιρίας να ευχαριστήσω για άλλη μια φορά τους δωρητές. Η δωρεά έγινε στις 18 Μαρτίου 2008. Ήδη πέρασε ο ένας χρόνος.

Με έκπληξη πληροφορήθηκα ότι η επιτροπή αυτή προχώρησε στη διερεύνηση σύνταξης μελέτης απευθυνόμενη σε Τεχνικά Γραφεία. Σε αλλεπάλληλες ερωτήσεις στο Δ.Σ. ότι  η επιτροπή δεν έχει τέτοιο δικαίωμα, απαντήσεις δεν πήρα.

Αντίθετα μάλιστα στις 26 Φεβρουαρίου είδα στο τύπο επιστολή της επιτροπής ότι ανέθεσε σε τεχνικό γραφείο τη σύνταξη νέας μελέτης.

Είναι γνωστό ότι υπάρχει στο Δήμο πλήρης εγκεκριμένη μελέτη από όλα τα όργανα και από τις δημοτικές αρχές του κ. Χασιώτη και τη δική μου. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται με σημερινές τιμές στο ποσό των 4.6000.000Ε αλλά μαζί με τις προσβάσεις των δρόμων. Η γέφυρα μόνο κοστίζει 2.650.000Ε.

Οι δωρητές έθεσαν όρο για την κατασκευή της γέφυρας σε τρία χρόνια. Η ευθύνη που αναλαμβάνει η επιτροπή και η κα Δήμαρχος είναι μεγάλη. Εμείς κρούουμε των κώδωνα του κινδύνου. Η σύνταξη μελετών και η έγκρισή τους είναι χρονοβόρα. Οποιαδήποτε καθυστέρηση θα βαρύνει τους ίδιους και μόνο. Η κατασκευή μιας γέφυρας δεν είναι απλό έργο. Είναι έργο μνημείο και έτσι πρέπει να αντιμετωπίζεται. Δεν μπορεί εν ονόματι της οικονομικής αδυναμίας να οδηγηθεί ο Δήμος σε κατασκευή υποδεέστερης γέφυρας.

Εμείς δε συμφωνούμε. Δεν μπορεί, εν ονόματι του άγχους της κας Δημάρχου να παρουσιάσει ένα έργο δικό της, να διαγράψει μια μελέτη που βραβεύτηκε σε διεθνή διαγωνισμό. Οι συμπολίτες και οι επόμενες γενεές θα μας κρίνουν αυστηρά, εάν το αποτέλεσμα του έργου δεν είναι αντάξιο της ιστορίας της πόλης μας. Γέφυρες δε γίνονται κάθε μέρα. Γεφυροποιοί αυτόκλητοι και μη υπάρχουν πολλοί.




4. Αμμοχάλικα

¨Ένα επίσης μεγάλο θέμα που απασχόλησε το Δήμο τα τελευταία χρόνια είναι η εκμίσθωση του δικαιώματος των αμμοχάλικων στη θέση "Μανίκι" της Αγίας Βαρβάρας.

Όπως είναι γνωστό το 2005 το Δημοτικό Συμβούλιο δεν ανανέωσε για δεύτερη επταετία τη λειτουργία της κοινοπραξίας που είχε ιδρύσει η κοινότητα της Αγίας Βαρβάρας με ιδιώτη επιχειρηματία, επειδή θεώρησε ότι η σύμβαση αυτή δεν εξυπηρετούσε τα συμφέροντα του Δήμου. Στη συνέχεια ξεκινήσαμε τη διαδικασία σύνταξης μελέτης περιβαλλοντικών όρων και έκδοσης άδειας για την εκμετάλλευση των αμμοχάλικων.

Τέλη του 2006 είχαν εγκριθεί οι όροι περιβαλλοντικών επιπτώσεων και απέμεινε η έκδοση άδειας από τη  Νομαρχία. Η παρούσα Δ.Α., αφού πελαγοδρόμησε με σύσταση ανώνυμης εταιρείας και αφού ολιγώρησε για την έκδοση της σχετικής άδειας (εκδόθηκε 14-5-2008), τον Αύγουστο του 2008 αποφάσισε να επανέλθει στη δική μας απόφαση για εκμίσθωση του δικαιώματος αμμοληψίας.




Από τον Αύγουστο του 2008 και μετά έγιναν τρεις πλειοδοτικοί διαγωνισμοί, οι όροι κρίθηκαν ασύμφοροι. Το ελάχιστο μίσθωμα ήταν 2Ε το κυβικό και οι ενδιαφερόμενοι έδιναν 0.85Ε το κυβικό.

Παράλληλα όμως η Δ.Α. διαπραγματευόταν και με ιδιώτες σε πρόχειρους διαγωνισμούς για μεγαλύτερο μίσθωμα. Στο τελευταίο Δ.Σ. έφεραν θέμα για απευθείας εκμίσθωση του δικαιώματος στα Λατομεία Αθηνών με τίμημα 1,85Ε και κάλεσαν κάποιους τοπικούς ιδιώτες, για να δώσουν τιμή και αυτοί.

Δυστυχώς και στο θέμα αυτό αναδείχθηκε για πολλοστή φορά η προχειρότητα που εισάγονται τα θέματα στο Δ.Σ. Η αίθουσα του Δ.Σ. μετατράπηκε σε παζάρι, σε δημοπρατήριο. Το Δ.Σ. κατά πλειοψηφία ανέθεσε τελικά στα λατομεία Αθηνών με 2Ε το κυβικό.

Η απόφαση αυτή πάσχει και θα προσβληθεί από τους ενδιαφερόμενους. Από τη στιγμή που υπήρχε πλέον έντονο ενδιαφέρον έπρεπε να γίνει εκ νέου πλειοδοτικός διαγωνισμός όπως ο νόμος ορίζει. Δεν εισακουσθήκαμε παρά την επιμονή μας. Ο Δήμος ζημιώθηκε από την ενέργεια αυτή. Αν γίνουν ενστάσεις, είναι σίγουρο ότι θα υπάρξει καθυστέρηση.

Μας κατηγορούσαν μέχρι τώρα ότι διώξαμε τον προηγούμενο μισθωτή ο οποίος έδινε στο Δήμο 0,35Ε το κυβικό. Τώρα δικαιωθήκαμε, γιατί έφθασε στα 2Ε το κυβικό. Ποιος όμως ευθύνεται που χάθηκαν δύο χρόνια μισθώματα; Και μη μας πουν ότι έχουμε ευθύνη και εμείς για τα δύο χρόνια 2005 και 2006. Εμείς τότε συντάξαμε τις μελέτες. Τους αφήσαμε έτοιμο το θέμα για δημοπράτηση. Αυτοί δύο χρόνια πελαγοδρομούσαν και πελαγοδρομούν ακόμη. Μακάρι να διαψευσθούμε.

5. Έργα ΘΗΣΕΑ

Όπως είναι γνωστό είχαμε εντάξει επί δικής μου θητείας στο πρόγραμμα ΘΗΣΕΑΣ μία σειρά έργων ύψους 5.770.000Ε, άλλα υλοποιήθηκαν μέχρι το 2006 και άλλα έπρεπε να υλοποιηθούν τα έτη 2007, 2008 και 2009. Το πρόγραμμα αυτό λήγει φέτος.

Δυστυχώς αρκετά έργα του προγράμματος αυτού δε θα προλάβουν να γίνουν με ευθύνη της σημερινής Δ.Α. Έργα που θα έδιναν ανάσα στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της πόλης αλλά και άλλα που είχαμε σχεδιάσει για την πόλη.

Ενδεικτικά σας αναφέρω τα έργα

* της διάνοιξης Ερμού,
* της διάνοιξης οδών Στρατού - Παυσανίου,
* του  Βρεφονηπιακού Σταθμού στην Κυψέλη,
* του Πολιτιστικού Κέντρου στην Καλλιθέα,
* της σύνταξης της κυκλοφοριακής μελέτης κα.

Πιστεύω ότι σκόπιμα δεν προχωράει την υλοποίηση των παραπάνω έργων, για να χρησιμοποιήσει με τροποποίηση του προγράμματος τα χρήματα αυτά στη μεγάλη τρύπα που άνοιξε στα οικονομικά του Δήμου. Μακάρι κα σε αυτό το θέμα να διαψευσθούμε, φοβάμαι όμως ότι θα επαληθευθούμε αλλά θα είναι αργά.

6. Έτος Αθλητισμού 2008.

Είπαμε  αρκετά για το θέμα αυτό στο Δ.Σ. και θα πούμε περισσότερα, όταν θα έρθει ο πλήρης οικονομικός απολογισμός από την επιχείρηση που υλοποίησε αυτή τη δράση. Η εκτίμηση μας είναι "πολύ κακό για το τίποτε" και το "μεγάλο φαγοπότι". Μεγάλη αναντιστοιχία μεταξύ έργου και κόστους.

Όταν ένας Δήμος είναι βουλιαγμένος από χρέη απλώνει τα πόδια του μέχρι εκεί που φθάνει το πάπλωμα. Ο αρχικός προϋπολογισμός ήταν 1.400.000 Ε. Ο τροποποιημένος άγγιζε τα 850.000Ε και τελικά ο πραγματοποιηθείς έφτασε, τουλάχιστον όπως μας παρουσιάστηκε, στις 452.000Ε.




Δεν μας είπαν όμως πώς ξοδευτήκαν αυτά τα  χρήματα. Πόσα διατέθηκαν π.χ. σε δεξιώσεις και γεύματα, σε διαφημίσεις, σε έπαθλα και μετάλλια κλπ.

Δε μας είπαν πόσες χορηγίες τους έφερε το γραφείο των Αθηνών που έκανε εκείνον τον πολυτελέστατο φάκελο.

Δε μας είπαν πόσους τουρίστες έφεραν στην πόλη από τις 200.000 που μας υποσχέθηκε ότι θα μας έφερνε η κα Δήμαρχος.

Από τις 452.000 τα έσοδα από τρίτους ήταν 213.000Ε και ο Δήμος διέθεσε 239.000Ε. Στη δύσκολη οικονομική κατάσταση που περνάει ο κόσμος διέθεσαν 450.000 για μια δράση και δεν είχαν 2000 Ε ή 3000 Ε για να κάνουν εκδηλώσεις τις Αποκριές.

Κρύφτηκαν πίσω από το "η πόλη μας δεν έχει παράδοση στο καρναβάλι". Τι θα πουν όμως
* στους καταστηματάρχες,
* τους συμπολίτες
* της τρίτης ηλικίας,
* της νεολαίας,
* τους ανήμπορους να πάνε για διασκέδαση σε άλλες πόλεις;



Τι τους προσέφεραν αυτές τις μέρες; Ποια χαρά τους έδωσαν στις δύσκολες οικονομικά μέρες που περνάνε; Ποιος όμως τους σκέπτεται αυτούς;

* Εδώ δεν υπάρχει καθημερινή δημοσιότητα.
* Εδώ δεν υπάρχουν δημόσιες σχέσεις, φωτογραφίες, δεξιώσεις.

Το έτος αθλητισμού όμως είχε και μπόλικη δημοσιότητα και μπόλικο φαγοπότι. Νόμιμο φυσικά. Παλαιότερα μύριζαν τα σουβλάκια και η ρετσίνα. Ήταν λαϊκά πράγματα αυτά. Διασκέδαζε ο απλός κόσμος. Είχε ζωντάνια η πόλη. Τώρα ευτυχώς φρόντισε να τους ξελασπώσει ο σύλλογος Βλάχων με μια εκδήλωσή τους.

7. Μητροπόλεως

Ένα θέμα που ταλάνισε την πόλη. Παίχθηκαν τρεις δημοτικές εκλογικές αναμετρήσεις. Συνεχίζει ακόμη και σήμερα να ταλανίζει την πόλη, η μονοδρόμησή της, η αμφιδρόμησή της ή η πεζοδρόμησή της,  έστω κι αν πέρασαν 12 ολόκληρα χρόνια από την μονοδρόμηση επί δημοτική αρχής του κ. Χασιώτη.

Η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων ήθελε τη σημερινή μορφή. Μια χούφτα ανθρώπων που αυτοαποκαλέσθηκαν "Κίνηση πολιτών Μητροπόλεως" υποκινούμενοι από τη σημερινή δημοτική αρχή ήθελαν τη μονοδρόμησή της.
Προσέφυγαν δια του γνωστού κατοίκου του Βουκουρεστίου, κλπ. στο ΣΤΕ και ακύρωσαν τις αποφάσεις του Δ.Σ. για την αμφιδρόμησή της.

Εδώ και ένα χρόνο έχουν εξαφανισθεί.

* Ο κάτοικος Βουκουρεστίου,
* η κίνηση πολιτών και
* η πρώην Πρόεδρος του τοπικού τμήματος της Εταιρείας για την προστασία του Περιβάλλοντος και του Πολιτισμού

συγκινημένοι από την επιτυχία τους θόλωσαν τα μάτια τους από τα δάκρυα και δε βλέπουν  εδώ και ένα χρόνο ότι η οδός Μητροπόλεως δεν άλλαξε. Παραμένει αμφίδρομος.

* Ο κάτοικος Βουκουρεστίου απολαμβάνει τον καφέ του στα Καρπάθια, 
* η κίνηση πολιτών διελύθη εξ ων συνεστήθη,
* η πρώην πρόεδρος Πολιτισμού - Προβληματισμού κλπ. στρογγυλοκάθεται στην καρέκλα της ειδικής συνεργάτιδος της Δημάρχου και ταξιδεύει στην Ευρώπη για Ευρωπαϊκές αναζητήσεις και προγράμματα ταξιδιωτικών ευκαιριών,
* η κα Δήμαρχος περιμένει το σωτήριο έτος 2010, για να συντάξει νέα κυκλοφοριακή μελέτη, την οποία θα εφαρμόσει το 2011 η επόμενη δημοτική αρχή.


* Κάποιοι ανησυχούντες συμπολίτες ετοιμάζονται για ίδρυση νέας κίνησης εφαρμογής των δικαστικών αποφάσεων αλλά δεν βρίσκουν Δήμαρχο να τον σύρουν στα Δικαστήρια.

Εν τω μεταξύ όλοι χαίρονται που νίκησαν, αλλά δε γνωρίζουν,
* γιατί νίκησαν,
* πώς νίκησαν,
* ποιους νίκησαν.

8.  Πολεοδόμηση - Πράξεις εφαρμογής Ασωμάτων, περιοχής Νοσοκομείου, Κάτω Ελιάς

Το Σεπτέμβριο του 2006 προκηρύξαμε την πολεοδόμηση και σύνταξη πράξεων εφαρμογής των περιοχών:
Α. Δημοτικού Διαμερίσματος Ασωμάτων (335 στρέμματα)
Β. Περιοχής Νοσοκομείου (575 στρέμματα)
Γ. περιοχής Κάτω Ελιάς (392 στρέμματα)

Τον Οκτώβριο και Νοέμβριο του 2006 ανοίχθηκαν οι προσφορές των μελετητικών γραφείων. Έκτοτε δε γνωρίζει κανείς πού βρίσκεται το θέμα. Το θέμα είναι αβέβαιο.



Να σημειωθεί ότι από την πολεοδόμηση της περιοχής Νοσοκομείου οι προηγούμενες δημοτικές αρχές είχαν δεσμευθεί για ανταλλαγή των οικοπέδων της περιοχής Β. Βικέλλα.

Οι κάτοικοι  της περιοχής αυτής αγωνιούν αλλά ποιος να τους δώσει απάντηση; Η παρούσα Δημοτική Αρχή μπορεί ακόμα να μη βρήκε τους φακέλους ή αν τους βρήκε, θα έχουν ελλείψεις όπως συνηθίζει να απαντάει στο Δ.Σ. σε σχετικές ερωτήσεις μας.

Αλλά κι αν υπάρχουν ελλείψεις ή προβλήματα έπρεπε να ενημερωθεί το Δ.Σ. Αλλά αυτό, όπως λέει και ο κ. Δελαβερίδης, έχει μεσάνυχτα. Όχι όμως το σύνολό του αλλά η πλειοψηφία. Γιατί όντως η πλειοψηφία του Δ.Σ. έχει άγρια ΜΕΣΑΝΥΧΤΑ.

9. Ζ.Ο.Ε.

Ενηλικιώθηκαν, ξεπέρασαν τα 20 χρόνια. Η αναγκαιότητα δημιουργίας τους είναι αμφιλεγόμενη. Δεν πέτυχαν το στόχο για τον οποίο δημιουργήθηκαν. Στο παρελθόν έγιναν προσπάθειες κατάργησης ή και τροποποίησής τους. Αρμόδια Υπουργεία, Δήμοι κλπ. σκόνταψαν στο ΣΤΕ. Η δική μας Δ.Α. πάλεψε με πάθος το θέμα της τροποποίησής τους και συνέταξε τη σχετική μελέτη τεκμηρίωσης για την τροποποίησή τους.


Από τον Ιούλιο του 2005 ο φάκελος σκονίζεται στο ΥΠΕΧΩΔΕ. Η σημερινή Δημοτική Αρχή τον αφήνει στο σκοτάδι. Είναι θέμα που καίει. Η σημερινή Δ.Α. ασχολείται με θέματα εσωστρέφειας, εξωστρέφειας κλπ.

10. Οικονομικά Δήμου

Ο πρώτος χρόνος (2007) πέρασε κατηγορώντας την προηγούμενη Δ.Α. για καμένη γη και πολλά χρέη.

Ο δεύτερος χρόνος (2008) πέρασε χωρίς να καταλάβουν ότι δημιούργησαν οι ίδιοι το έτος 2007 3.745.000 Ε χρέος μόνο στο Δήμο. Τα χρέη των επιχειρήσεων αρνούνται να μας τα δώσουν (προσωπικά δεδομένα).

Το 2009 οδεύουμε προς τον τρίτο μήνα και δεν γνωρίζουν ακόμη τι χρέος δημιούργησαν το 2008. Θα το μάθουμε τον Ιούνιο με την έγκριση του απολογισμού. Ήδη από στοιχεία που έχουμε και τις εκτιμήσεις μας ξεπερνάει πάλι τα 4.000.000Ε.

Αν σε πολλά από τα προηγούμενα θέματα η παρούσα Δ.Α. βρισκόταν σε χειμερία νάρκη και έχασε την μπάλα, στο θέμα των Οικονομικών έβαλε και αυτογκόλ.



Και βέβαια τα αυτογκόλ δεν πειράζουν πολύ. Εκείνο που πειράζει είναι ότι πανηγυρίζουν για τα συνεχόμενα αυτογκόλ που βάζουν.

Εν τω μεταξύ οι πιστωτές  προς το παρόν δεν κατέλαβαν το Δημαρχείο. Παραμένουν χωρίς να το θέλουν όμηροι της Δ.Α. και ελπίζουν στο ΛΟΤΤΟ, στο ΤΖΟΚΕΡ και στο κρατικό λαχείο, για να εισπράξουν τα χρήματά τους. Θα τα εισπράξουν όμως, γιατί ο Δήμος είναι φερέγγυος. Μπορεί να αργεί αλλά δεν ξεχνάει. Πληρώνει.

11. ΔΕΥΑΒ

Η πολυπαθούσα και περιπεσούσα σε πολλές αμαρτίες Δημοτική Επιχείρηση.

Στη δική μας περίοδο 4 χρόνια δεν έγινε καμία αναπροσαρμογή στα τέλη ύδρευσης και αποχέτευσης.

Η παρούσα Δ.Α. έκανε δύο αναπροσαρμογές σε δύο χρόνια που ξεπερνάει σε ποσοστό το 25%. Με έργο ανύπαρκτο. Με πιστωτές που χάνουν μέρα με τη μέρα την υπομονή τους αλλά ελπίζουν και αυτοί όπως και οι πιστωτές του Δήμου σε θαύμα.

Όμως για τη ΔΕΥΑΒ θα πούμε περισσότερα σε ειδική συνέντευξη και αφού τολμήσουν να μας δώσουν όλα τα στοιχεία που ζητήσαμε και δε κρυφτούν πίσω από τα προσωπικά δεδομένα.
Κυρίες και κύριοι,

Κλείνοντας θέλω να σας ευχαριστήσω και πάλι για την παρουσία σας στη σημερινή συνέντευξη και ελπίζω να μη σας κούρασα.

Η σημερινή δημοτική αρχή της "ΟΜΟΡΦΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΗΦΑΝΗΣ ΠΟΛΗΣ" μετατράπηκε σε μια "απέραντη παιδική χαρά". Σε αυτήν τη Δ.Α. δε γνωρίζει η δεξιά τι ποιεί η αριστερά.

* Δήμαρχος,
* Αντιδήμαρχοι,
* Πρόεδροι Νομικών Προσώπων και Επιχειρήσεων

έχουν στήσει στο Δήμο μαγαζάκια με ιδιοκτησιακή αντίληψη,
* μετατρέποντας τους τομείς ευθύνης τους σε βιλαέτια,
* λειτουργώντας ασυντόνιστα, απρογραμμάτιστα, χωρίς όραμα, χωρίς στόχους,
* ζημιώνοντας το Δήμο και την πόλη.

Η ΣΗΜΕΡΙΝΉ Δημοτική Αρχή είναι μια Αρχή
* που δε σέβεται την υπηρεσιακή ιεραρχία,
* που διέλυσε την υπηρεσία του Δήμου.  Όποιος δεν υπακούει στα κελεύσματά της είναι εχθρός.
* Που ανήγαγε τον χαφιεδισμό σε επιστήμη,
* που τρομοκρατεί τους υπαλλήλους με ΕΔΕ και λοιπούς διοικητισμούς.
* Που βλέπει τους υπαλλήλους ως υπηκόους και όχι ως συνεργάτες. Για πρώτη φορά στα χρονικά του Δήμου δε λαμβάνουν υπόψη την υπηρεσιακή γνώμη και επιβάλλουν ετσιθελικά τη δική τους.
* Που ποτέ δεν αναλαμβάνει τις ευθύνες της και όλα τα ρίχνει στην υπηρεσία.

Η Δήμαρχος τόλμησε να υπογράψει έγγραφο - εισήγηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο με το οποίο αποκαλούσε εθνικές πολιτισμικές  μειονότητες
* τους ΠΟΝΤΙΟΥΣ,
* τους ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ,
* τους ΘΡΑΚΕΣ,
* τους ΒΛΑΧΟΥΣ
και κρύφτηκε πίσω από μια απλή συγγνώμη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου αντί να αναλάβει την ευθύνη της να απαντήσει - δικαιολογήσει το ατόπημά της.

Και  οι ΠΟΝΤΙΟΙ, οι ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΕΣ,οι ΘΡΑΚΕΣ και οι ΒΛΑΧΟΙ έδειξαν μεγαλοκαρδία. Σα να μη συνέβη τίποτε. Έτσι όμως έπρεπε. Ποιος τα βάζει με την εξουσία. Και ειδικά με αυτήν την εξουσία. Που τυχαίνει να είναι εξ αίματος και εξ αγχιστείας Μικρασιάτισσα και Πόντια.

Η ευθύνη μας ως αντιπολίτευση είναι να αναδείξουμε όλα όσα προανέφερα εντός και εκτός του Δήμου.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ