Παιδικά ρούχα - Πακέτα Βάπτισης Papillonkids.gr

Πρόκληση για την επόμενη κυβέρνηση η ρύθμιση του online τζόγου

 

Σε περίπου δύο εβδομάδες, στις 2 Ιουλίου, εκπνέει η προθεσμία (περίοδος status quo) για την ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής σχολίων από τα κράτη-μέλη της Ε.Ε. επί του σχεδίου νόμου που έχει αποστείλει η ελληνική κυβέρνηση για την αγορά τυχερών παιχνιδιών μέσω διαδικτύου.

Το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Οικονομικών ("Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων - Τροποποίηση του ν. 4002/2011"), που αναρτήθηκε στις αρχές Απριλίου και  με το οποίο επιχειρείται η συνολική ρύθμιση της διαδικτυακής αγοράς παιγνίων, έχει κοινοποιηθεί από τις αρχές Απριλίου στο σύστημα TRIS της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και εάν δεν ζητηθεί νέα παράταση, κατά έναν μήνα, στη διαδικασία, θα επιστρέψει στην Αθήνα προς τελική διαμόρφωση και, σε εύλογο χρόνο, ψήφιση.

Κάτι τέτοιο, ωστόσο, ουδόλως μπορεί να ειπωθεί πότε θα συμβεί. Η νέα κυβέρνηση, που με βάση τις δημοσκοπήσεις θα είναι αυτή της Νέας Δημοκρατίας, θα κληθεί να χειριστεί το μείζον θέμα μιας αγοράς που δυνητικά μπορεί να αποτελέσει, πολύ περισσότερο από σήμερα, βασική πηγή φορολογικών εσόδων και οικονομικής ανάπτυξης.

Ζητούμενο, σε κάθε περίπτωση, είναι το περιεχόμενο των παρατηρήσεων των υπόλοιπων κρατών-μελών (των οργανισμών ή επιχειρήσεων που εδρεύουν σε αυτές τις χώρες) σχετικά με το κοινοποιηθέν σχέδιο. Εάν ζητηθεί παράταση, κάτι που είναι πολύ πιθανόν λόγω του όγκου των παρατηρήσεων, έπειτα από έναν μήνα (ή περί της ημερομηνίας αυτής), η Κομισιόν θα κοινοποιήσει στην ελληνική κυβέρνηση τις παρατηρήσεις που έχουν κατατεθεί. Βάσει αυτών, η ελληνική κυβέρνηση θα ενημερώσει εάν υιοθετεί τις κατατεθειμένες παρατηρήσεις και να αιτιολογήσει τους λόγους που απορρίπτει -εάν απορρίπτει- άλλες, ώστε στη συνέχεια να δρομολογήσει, όπως αναφέρθηκε, την ψήφιση του σχεδίου νόμου.

Σύμφωνα με πηγές που παρακολουθούν τη διαδικασία, οι πιο σημαντικές παρατηρήσεις που έχουν κατατεθεί από ενδιαφερόμενα μέρη αφορούν το ζήτημα της απαγόρευσης των ανταλλακτηρίων στοιχημάτων, των παιχνιδιών με γεννήτριες τυχαίων αριθμών (RNG), καθώς και το ζήτημα της φορολογίας. Οι πιθανοί επενδυτές, σύμφωνα με στελέχη του χώρου, δεν θεωρούν ότι το τίμημα των αδειών αποτελεί εμπόδιο, παρά το ύψος του που ανέρχεται σε 4 εκατ. ευρώ για τη στοιχηματική άδεια και στο 1 εκατ. ευρώ για την άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων, με 7ετή ισχύ. Αντίθετα, εκτιμούν πως το gaming tax του 35% λειτουργεί αποτρεπτικά, ιδιαίτερα εάν συνυπολογιστούν το 28% επί της κερδοφορίας (από το 2019), το 10% στα μερίσματα (από το 2019) και οι υπόλοιπες σημαντικές επιβαρύνσεις. Και, βεβαίως, μια βασική ανησυχία όσων αποκτήσουν άδεια είναι με ποιον τρόπο θα διασφαλιστούν απέναντι στον παράνομο τζόγο και τις αθέμιτες πρακτικές στην αγορά.

Σημειώνεται πως έπειτα από διαβούλευση που προηγήθηκε, το σχέδιο νόμου ("Ρυθμίσεις για την αγορά διαδικτυακών παιγνίων - Τροποποίηση του ν. 4002/2011") περιλαμβάνει αποκλειστικά δύο τύπους αδειών (άδεια για διεξαγωγή στοιχηματικών παιγνίων, ήτοι αθλητικών και μη στοιχημάτων και άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων), κάθε υποψήφιος κάτοχος άδειας μπορεί να διαθέτει έως δύο άδειες διαφορετικού τύπου (μία άδεια στοιχηματικών παιγνίων και μία άδεια λοιπών διαδικτυακών παιγνίων) ανά ιστότοπο, ενώ σε περίπτωση που κάποιος υποψήφιος επιθυμεί να αιτηθεί περισσότερες άδειες ίδιου τύπου, υποχρεούται να καταβάλει το αντίστοιχο αντίτιμο. Επιπλέον, οι κάτοχοι άδειας υποχρεούνται να διεξάγουν τυχερά παίγνια μέσω ιστοτόπου με ονομασία χώρου με κατάληξη ".gr", αλλά και να αποθηκεύουν σε υλικό μηχανισμό που βρίσκεται στην Ελλάδα (server ή safe) τα δεδομένα που αφορούν στη διεξαγωγή τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου, καθώς και τα δεδομένα που ανταλλάσσονται μεταξύ παίκτη, κατόχου της άδειας, παρόχου υπηρεσιών διαδικτύου και χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Οι διαφορές

Το πλαίσιο που έχει προκρίνει η κυβέρνηση για το άνοιγμα της online αγοράς τυχερών παιχνιδιών θεωρείται από τα πλέον "αυστηρά” στην Ευρώπη. Διαθέτει, επίσης αρκετές διαφορές με άλλες αγορές, όπως για παράδειγμα αυτή της Πορτογαλίας όπου πρόσφατα ο Όμιλος Stoiximan αδειοδοτήθηκε για να δραστηριοποιηθεί μέσω του διεθνούς του brand Betano.

Όπως αναφέρθηκε στην πρόσφατη ενημερωτική συνάντηση με στελέχη της εταιρείας, η πορτογαλική αγορά του online στοιχηματισμού ρυθμίστηκε το 2015 και δόθηκαν οι πρώτες άδειες, τριετούς διάρκειας. Αν και το κόστος απόκτησης άδειας είναι εξαιρετικά μικρό, μόλις 30 χιλ. ευρώ, η φορολόγηση (gaming tax) γίνεται επί του τζίρου των εταιρειών που κατέχουν τις άδειες και είναι της τάξης του 8%. Αν και εκεί υπάρχει υποχρέωση το domain name να φέρει την κατάληξη ".pt”, δεν υφίσταται υποχρέωση να διατηρείται ο server στη χώρα (γίνεται χρήση mirror server).

Το μέγεθος της διαδικτυακής αγοράς τυχερών παιχνιδιών στην Πορτογαλία ανέρχεται στα επίπεδα των 150 εκατ. ευρώ GGR (το μεικτό κέρδος μετά την αφαίρεση των κερδών των παικτών και πριν το tax gaming που ανέρχεται στο 8% επί του τζίρου), από τα οποία τα 79 αφορούν στον αθλητικό στοιχηματισμό και τα 73 εκατ. σε παιχνίδια καζίνο. Σήμερα, στην τοπική αγορά δραστηριοποιούνται 8 εταιρείες, έπειτα από την είσοδο της Betano (Stoiximan), εκ των οποίων οι τρεις κατέχουν μερίδιο 90%. Στόχος της Stoiximan είναι να εισέλθει στην τριάδα, έως το τέλος του 2020 - μέσα του 2021.

Υπενθυμίζεται πως στην Ελλάδα, με βάση στοιχεία του ΥΠΟΙΚ, οι 24 πάροχοι που μέσω του νόμου 4002/2011 απέκτησαν τη δυνατότητα να συνεχίσουν τη λειτουργία τους στη διαδικτυακή αγορά στοιχηματισμού στην Ελλάδα, κατέγραψαν πέρυσι μικτά κέρδη (GGR) ύψους 391,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 37% έναντι της προηγούμενης χρονιάς.

 

www.capital.gr

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ