Παιδικά ρούχα - Πακέτα Βάπτισης Papillonkids.gr

ΕΛΜΕ Ημαθίας: "Να καταργηθεί η τροπολογία για τις κάμερες στα σχολεία" – Συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην πλατεία Δημαρχείου (βίντεο)

 

Συγκέντρωση διαμαρτυρίας πραγματοποιήθηκε στην πλατεία Δημαρχείου στη Βέροια το απόγευμα της Πέμπτης 14 Μαΐου από την ΕΛΜΕ Ημαθίας.

Η συγκέντρωση διαμαρτυρίας έλαβε χώρα με αφορμή την τροπολογία που κατέθεσε το υπουργείο παιδείας και ψήφισε η κυβέρνηση για την τοποθέτηση κάμερας και τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων.

Την ομιλία στη συγκέντρωση έκανε ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ημαθίας, Αλέκος Μόσχος, ενώ το παρόν έδωσε η Βουλευτής Ημαθίας του ΣΥΡΙΖΑ, Φρόσω Καρασαρλίδου.

 

 

Βέροια συγκέντρωση διαμαρτυρίας ΕΛΜΕ Ν. Ημαθίας - Αλέκος Μόσχος 14/5/2020

 

Συνοπτικά τα αιτήματα:

- Καμιά ζωντανή μετάδοση μαθήματος σε ήχο ή και εικόνα μέσα από τις σχολικές αίθουσες με υπολογιστές, κινητά, κάμερες.

- Καλούμε τους συναδέλφους και τους διευθυντές να μη στήσουν και ανοίξουν καμία κάμερα.

- Να καταργηθεί η κατάπτυστη τροπολογία.

 

Η ομιλία του Προέδρου της ΕΛΜΕ Ημαθίας Αλέκου Μόσχου:
 
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, εκμεταλλευόμενη την δύσκολη περίοδο της υγειονομικής κρίσης, κατέθεσε αιφνιδιαστικά στις 8/5/2020  και ψήφισε εσπευσμένα την κατάπτυστη τροπολογία με την οποία καθιερώνει επίσημα τη διαδικασία «ζωντανής μετάδοσης ήχου και εικόνας σε πραγματικό χρόνο», δηλαδή την αναμετάδοση της διδασκαλίας μέσω κάμερας ή άλλου μέσου μέσα στη σχολική τάξη, σε νηπιαγωγεία, δημοτικά, γυμνάσια και λύκεια. Η συγκεκριμένη τροπολογία ανοίγει εξαιρετικά επικίνδυνους δρόμους για την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία, προσβάλλοντας κάθε έννοια παιδαγωγικής ελευθερίας και δημοκρατίας στο δημόσιο σχολείο, καθώς και κάθε έννοια επιστημονικής δεοντολογίας και συλλογικής ευπρέπειας που οφείλουν να διέπουν τη σχολική ζωή. 
 
Η εφαρμογή του εν λόγω βάρβαρου μέτρου αποτελεί κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικά κατοχυρωμένων ατομικών δικαιωμάτων των μαθητών και των εκπαιδευτικών, που επιχειρείται να μετατραπούν σε στρατιωτάκια αμίλητα, ακούνητα κι αγέλαστα στις συνθήκες της ηλεκτρονικής τους επιτήρησης. Να υποβιβαστούν σε «παρουσιαστές» και «τηλεθεατές» ενός reality show που μαγνητοσκοπείται και είναι διαθέσιμο ως υλικό στην εκάστοτε κυβέρνηση και τους εργοδοτικούς φορείς για «ερευνητικούς ή στατιστικούς σκοπούς», ή θα μπορούσε να αποτελέσει «εκπαιδευτικό προϊόν» με αγοραίους όρους σε συμφωνία με την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης.
 
Το σχολικό μάθημα δεν είναι ακαδημαϊκή διάλεξη, δεν είναι δημόσια διάλεξη, δεν είναι ανακοίνωση σε επιστημονικό συνέδριο. Το σχολικό μάθημα δεν παράγεται από μια επιστημονική αυθεντία, αλλά από όλη την τάξη. Δεν παράγεται μόνο από τον εκπαιδευτικό, αλλά και από όλα τα παιδιά. Ο εκπαιδευτικός δεν απευθύνεται σε ένα απρόσωπο και ανώνυμο ακροατήριο από ένα χειρόγραφο που έχει μπροστά του. Απευθύνεται σε όλα τα παιδιά μαζί, αλλά και σε καθένα χωριστά, κάνει το μάθημα μαζί με όλα τα παιδιά, αλλά και με το καθένα χωριστά. Τα προτρέπει να συμμετάσχουν, να μιλήσουν, να τολμήσουν να κάνουν λάθη, να μάθουν. Και αυτό δεν γίνεται με κάμερες και μικρόφωνα. Αν εφαρμοστεί η τροπολογία το μάθημα δεν θα γίνεται για τους μαθητές αλλά για την κάμερα. Η εισβολή λοιπόν του «Μεγάλου Αδελφού» στις σχολικές αίθουσες ακυρώνει την ουσιαστική επικοινωνία, την αλληλεπίδραση, το κλίμα αμοιβαίας εμπιστοσύνης και ελευθερίας έκφρασης ως αναφαίρετες προϋποθέσεις της ζωντανής εκπαιδευτικής πράξης. 
 
Η τροπολογία έρχεται να εκπληρώσει ένα βασικό κυβερνητικό στόχο: τον ασφυκτικό έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και την εμπέδωση της πειθάρχησης και του αυταρχισμού στους εργασιακούς χώρους. Έρχεται να προστεθεί στο σχεδιασμό για την αξιολόγηση- κατηγοριοποίηση της σχολικής μονάδας και η ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
 
Το Υπουργείο Παιδείας, λέει, πως η μετάδοση του μαθήματος μέσω καμερών, σε πραγματικό χρόνο, θα γίνει  σε περίπτωση αναστολής της λειτουργίας των σχολείων για έκτακτους λόγους. Το κάνει, λέει, για τα παιδιά.
 
Ποιον κοροϊδεύουν; Η Υπουργός Παιδείας προσλαμβάνει εκπαιδευτικούς στα μέσα της χρονιάς αφήνοντας για μήνες ακάλυπτα κενά στα σχολεία και εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού καταθέτει πολυνομοσχέδιο που προωθεί αύξηση μαθητών στα τμήματα, οδηγεί σε συρρίκνωση τα ΕΠΑΛ, μετατρέπει την εκπαίδευση σε κατάρτιση, προωθεί την ιδιωτικοποίηση, την αξιολόγηση, την κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων, τον έλεγχο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του εκπαιδευτικού. 
 
Και ποιοι είναι οι έκτακτοι λόγοι; 
 
Πίσω από αυτή τη φράση η κυβέρνηση δημιουργεί το έδαφος για μια σειρά εξαιρέσεις και νεφελώδη σημεία, γύρω από το καθεστώς της λειτουργίας των δημόσιων σχολείων. Στο εξής και με βάση την τροπολογία θα αρκεί η επίκληση μιας «έκτακτης συνθήκης» για να αντικατασταθεί το μάθημα δια ζώσης με την μετάδοση μέσω καμερών; Τα εκπαιδευτικά κενά, που την τρέχουσα χρονιά ξεπέρασαν τα 30000, θα αποτελούν έκτακτη συνθήκη και θα καλύπτονται με μετάδοση μαθήματος μέσω καμερών, προκειμένου η κυβέρνηση να μην κάνει προσλήψεις; Αυτό είναι το ενδιαφέρον τους για τους μαθητές;
 
Η κυβέρνηση της Ν.Δ με την πλήρη στήριξη των ΜΜΕ,  για το μόνο που ενδιαφέρεται είναι η προώθηση μιας αντιεκπαιδευτικής, αντιδραστικής πολιτικής που έχει αποτυπωθεί μέσα από κείμενα – εκθέσεις των ΟΟΣΑ, Ε.Ε, ΣΕΒ. Σε όλες αυτές τις εκθέσεις αλλά και στα πορίσματα των “εθνικών διαλόγων” για την Παιδεία προτάσσεται η ζωντανή μετάδοση του μαθήματος ως αντιστάθμισμα στο λεγόμενο ακριβό δημόσιο ελληνικό σχολείο. 
 
Οι εκπαιδευτικοί δεν θα αποδεχθούμε να γίνει ο κορωνοϊός και η πανδημία ταφόπλακα για το δημόσιο σχολείο και τα δικαιώματά μας. Η κυβέρνηση κάνει λάθος, αν νομίζει πως με τον αυταρχισμό θα περάσει αυτή την τροπολογία. Στον πόλεμο που μας έχει κηρύξει τα εκπαιδευτικά σωματεία, οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί της τάξης δεν αποδεχόμαστε και δεν θα εφαρμόσουμε αυτό το μέτρο που αποτελεί παράδειγμα ολοκληρωτικής, αυταρχικής πολιτικής. Τα σχέδιά τους δε θα περάσουν.
 
Καμιά ζωντανή μετάδοση μαθήματος σε ήχο ή και εικόνα μέσα από τις σχολικές αίθουσες με υπολογιστές, κινητά, κάμερες.
 
Να καταργηθεί άμεσα η κατάπτυστη τροπολογία.
 
 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ