Παιδικά ρούχα - Πακέτα Βάπτισης Papillonkids.gr

Eνα νέο ΔΣ έκπληξη για το Κέντρο Κινηματογράφου –Με ισχυρή παρουσία γυναικών, από τη Βέροια ως τις Βρυξέλλες

 

Δευτέρα αργά το βράδυ ο κόσμος του κινηματογράφου σείεται από την είδηση ότι παραιτήθηκε σύσσωμο το ΔΣ του πολύπαθου Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου. Απόγευμα Παρασκευής ανακοινώθηκε το νέο ΔΣ με ονόματα σημαντικά και με πέντε από τα επτά μέλη να είναι γυναίκες.


Πρόσωπα ενεργά σε παρόντα χρόνο στην παραγωγή ταινιών και μάλιστα με διεθνή παρουσία, πρόσωπα που εμπλέκονται άμεσα στην παραγωγή και διασυνδέονται με το κέντρο της Ευρώπης και τις κοινοτικές οδηγίες και χρηματοδοτήσεις, πρόσωπα από την περιφέρεια της Ελλάδας -χωρίς κανένας τους να έχει οποιαδήποτε μορφή εξάρτησης ή άλλης σχέσης με το ΕΚΚ προφανώς. Η σύνθεση του νέου ΔΣ για το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου που ανακοίνωσε το απόγευμα της Παρασκευής το υπουργείο Πολιτισμού, σχεδόν τέσσερα 24ωρα μετά την παραίτηση του προηγούμενου ΔΣ, αποτελεί μια ευχάριστη έκπληξη και όχι μόνο εξαιτίας της ταχύτητας, αλλά κυρίως εξαιτίας της φυσιογνωμίας των μελών.

 

Συγκεκριμένα, πρόεδρος αναλαμβάνει ο γνωστός σκηνοθέτης με τις διεθνείς συνεργασίες Μάρκος Χολέβας, αντιπρόεδρος η έμπειρη και σε ζητήματα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης και παραγωγής Ελένη Χανδρινού που δραστηριοποιείται έντονα στις Βρυξέλλες και μέλη η σημαντική και πολυβραβευμένη ηθοποιός Μαρία Καλλιμάνη, ο με σημαντικές διακρίσεις και διεθνή παρουσία σκηνοθέτης Αργύρης Παπαδημητρόπουλος (η νέα του ταινία έκανε μόλις πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Τορόντο), η ανά τον κόσμο δραστήρια στην οργάνωση και παραγωγή ταινιών Γαλλίδα Isabelle Fauvel, η νομικός Δάφνη Χατζηπροκοπίου, ειδική σε θέματα πνευματικών δικαιωμάτων που είναι συνεργάτης και της Λυρικής. Αλλά και η Ιφιγένεια Βλαχογιάννη, η οικογένεια της οποίας διατηρεί τον μοναδικό κινηματογράφο στη Βέροια, ο οποίος τον Ιούνιο επελέγη από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Cinemas as Innovation Hubs for Local Communities που δημιουργήθηκε με σκοπό τη στήριξη καινοτόμων πολιτιστικών κέντρων με επίκεντρο κινηματογραφικές αίθουσες, ιδίως σε περιοχές όπου υπάρχει περιορισμένη κινηματογραφική και πολιτιστική υποδομή.

Η Μαρία Καλλιμάνη

 

Η βεβαρυμμένη εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια ιστορία του ΕΚΚ και το εκρηκτικό κλίμα των τελευταίων εξελίξεων είχαν δημιουργήσει το φόβο στην κινηματογραφική αγορά ότι δεν θα δεχθούν να αναλάβουν τις κρίσιμες αυτές θέσεις άτομα άξια, αλλά κυρίως άτομα που μπορούν να ενώσουν τους ανθρώπους του κινηματογράφου. Να φέρουν ειρήνη, να προχωρήσουν στον νέο νόμο για τον κινηματογράφο, στην εξωστρέφεια και ταυτόχρονα να λύσουν τον γόρδιο δεσμό των χρηματοδοτήσεων στο πλαίσιο του προγράμματος υποστήριξης δημιουργών και παραγωγών λόγω της πανδημίας. Οι φόβοι διαψεύσθηκαν.

 

Η Ιφιγένεια Βλαχογιάννη

 

Είναι προφανές από τη νέα σύνθεση ότι το υπουργείο Πολιτισμού διατηρούσε όλο αυτό τον καιρό ανοιχτούς διαύλους επικοινωνίας με την κινηματογραφική κοινότητα και έχτισε σχέσεις εμπιστοσύνης. Εξ ου και οι απαντήσεις ήταν θετικές και άμεσες.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ «στόχος του νέου Διοικητικού Συμβουλίου θα είναι η άμεση επίλυση των ζητημάτων που έχουν προκύψει με το Ειδικό Πρόγραμμα για την Ενίσχυση της Κινηματογραφικής Κοινότητας, καθώς και η εύρυθμη λειτουργία του ΕΚΚ με στόχο την άμεση ενεργοποίηση των μηχανισμών του προς όφελος της κινηματογραφικής κοινότητας στο σύνολό της, την επίσπευση των διαδικασιών του και την επίτευξη των ιδρυτικών του σκοπών».


Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος

 

Η νέα ανθρωπογεωγραφία του ΕΚΚ

 

Μάρκος Χολέβας

Γεννήθηκε στο Στρασβούργο. Σπούδασε οικονομικά στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και σκηνοθεσία κινηματογράφου στη Σχολή της Ευγενίας Χατζίκου. Παρακολούθησε μεταπτυχιακά σεμινάρια στη Γαλλική τηλεόραση (FR-3 Alsase) και στην INEP- Paris. Μέλος της συντακτικής επιτροπής του κινηματογραφικού περιοδικού Κινηματογραφικά Τετράδια και ιδρυτικό μέλος και πρόεδρος του Φεστιβάλ Super-8 Θεσσαλονίκης. Δίδαξε στο τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του ΑΠΘ σκηνοθεσία και τηλεοπτική́ παραγωγή́. Έχει διατελέσει μέλος και αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου, ενώ ως ειδικός σύμβουλος του ΕΚΚ ανέλαβε την δημιουργία του Hellenic Film Commission. Έχει σκηνοθετήσει πολλά ντοκιμαντέρ, δύο τηλεταινίες και δύο μεγάλου μήκους ταινίες μυθοπλασίας. Η πρώτη του τηλεταινία Όνειρα Γλυκά είχε περιληφθεί στην ταινιοθήκη του Πολιτιστικού Κέντρου Πομπιντού του Παρισιού, ενώ η διεθνής συμπαραγωγή ντοκιμαντέρ Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην Αρχαία Ελλάδα τιμήθηκε με την αιγίδα του προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Pat Cox.

 

Ελένη Χανδρινού

Η Ελένη Χανδρινού εργάζεται ως παραγωγός και σύμβουλος οπτικοακουστικών στις Βρυξέλλες και την Αθήνα. Από το 2002 ως το 2014 εργάστηκε στο πρόγραμμα MEDIA (Creative Europe) της ΕΕ στις Βρυξέλλες, μεταξύ άλλων στα τμήματα χρηματοδότησης κινηματογραφικών και τηλεοπτικών έργων, καθώς και στην αξιολόγηση προτάσεων κινηματογραφικής διανομής Ευρωπαϊκών ταινιών. Έχει σπουδάσει Οικονομικά στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και διαθέτει μεταπτυχιακό τίτλο στην Ευρωπαϊκή Ανάπτυξη από το Vrije Universiteit Brussel.

 

Ιφιγένεια Βλαχογιάννη


Γεννήθηκε και κατοικεί στη Βέροια. Έχει πτυχίο σε Business Studies (Finance & Accounting) και μεταπτυχιακό τίτλο σε Management από το Πανεπιστήμιο του Sheffield. Διατηρεί με την οικογένειά της τον μοναδικό κινηματογράφο της Βέροιας, με δυο χειμερινές και μια θερινή αίθουσα, που λειτουργεί από το 1953 μέχρι και σήμερα. Τον Ιούνιο, ο κινηματογράφος επελέγη από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα Cinemas as Innovation Hubs for Local Communities που δημιουργήθηκε με σκοπό τη στήριξη καινοτόμων πολιτιστικών κέντρων με επίκεντρο κινηματογραφικές αίθουσες, ιδίως σε περιοχές όπου υπάρχει περιορισμένη κινηματογραφική και πολιτιστική υποδομή. Εργάζεται ως σύμβουλδος επιχειρήσεων σε δική της επιχείρηση που λειτουργεί από το 2003. Είναι, μέλος της Κινηματογραφικής Ένωσης Βορείου Ελλάδος, μέλος των Europa Cinemas, μέλος του Assembly of European Regions και πολλών άλλων φορέων.

 

Μαρία Καλλιμάνη

Η Μαρία Καλλιμάνη γεννήθηκε στο Αίγιο και σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στη Φιλοσοφική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών. Στη συνέχεια φοίτησε στην Ανώτατη Δραματική Σχολή του Θεατρικού Οργανισμού «Μορφές»,  του θεάτρου Εμπρός. Στο θέατρο έχει ερμηνεύσει σημαντικούς ρόλους σε έργα όπως Αγγέλα, Φλαντρώ, Ποιός φοβάται την Βιρτζίνια Γουλφ, Χειμωνιάτικο παραμύθι, Μαυροπούλι, Βάσσα, Λάσπη, Τρωάδες, Στάλλερχοφ, Εκδοχή του Μπράουνιγκ, Τα παιδιά του ήλιου, Η επανένωση της Βόρειας με τη Νότια Κορέα, Colossus, Καινούρια σελίδα, Ποιος σκότωσε τον σκύλο τα μεσάνυχτα, Ο θάνατος του εμποράκου κ.α. Στον κινηματογράφο έχει πρωταγωνιστήσει σε ταινίες μικρού και μεγάλου μήκους. Το 2015 απέσπασε το βραβείο Α’ γυναικείου ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για την ερμηνεία της στην ταινία Στο Σπίτι του Α. Καρανικόλα, και έχει υπάρξει υποψήφια Α’ γυναικείου ρόλου από την Ελληνική Ακαδημία Κινηματογράφου για τις ταινίες Μαχαιροβγάλτης του Γ. Οικονομίδη και Νοτιάς του Τ. Μπουλμέτη.

 

Αργύρης Παπαδημητρόπουλος

Ο Αργύρης Παπαδημητρόπουλος γεννήθηκε στην Αθήνα και σπούδασε Κινηματογράφο στην Μ. Βρετανία. Οι δύο πρώτες μικρού μήκους ταινίες που σκηνοθέτησε, το Εκκρεμές (2003) και το Tender (2004), προβλήθηκαν και βραβεύτηκαν σε πολυάριθμα φεστιβάλ. Η πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το Bank Bang (2009), έγινε μεγάλη εμπορική επιτυχία στην Ελλάδα (500.000 εισιτήρια), έλαβε πολλές θετικές κριτικές, ενώ απέσπασε το βραβείο Καλύτερου Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου. Η επόμενη ταινία του, το Wasted Youth (2011), άνοιξε το 40ο φεστιβάλ του Ρότερνταμ και ταξίδεψε σε 40 φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο. Η τρίτη ταινία του, το Suntan (2016), που επίσης έκανε την πρεμιέρα της στο Ρότερνταμ, έλαβε πλήθος βραβείων διεθνώς (όπως το βραβείο καλύτερης ταινίας στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου), ενώ υπήρξε υποψήφια για το βραβείο Lux του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Η τελευταία του ταινία, Monday (2021), έκανε μόλις την πρεμιέρα της στο φεστιβάλ του Τορόντο, και είναι η πρώτη αγγλόφωνη ταινία του. Έχει κάνει την παραγωγή σε σημαντικές ταινίες του νέου ελληνικού σινεμά, ενώ έχει σκηνοθετήσει περισσότερα από 300 διαφημιστικά, καθώς και κοινωνικές καμπάνιες για την Διεθνή Αμνηστία, την ActionAid και άλλους φορείς.

 

Isabelle Fauvel

H Ιζαμπέλ Φοβέλ είναι παραγωγός και ειδική στην ανάπτυξη κινηματογραφικών ταινιών, με πολύχρονη εμπειρία σε όλον τον κόσμο, με εμπειρία στο scouting νέων ταλέντων αλλά και λογοτεχνικών έργων, στην ανάπτυξη και επιμέλεια σεναρίων, και σε όλα τα στάδια της παραγωγής. Έχει εργαστεί σε πολλές ταινίες που έχουν επιλεγεί αλλά και βραβευθεί σε Φεστιβάλ όπως των Καννών, του Βερολίνου και του Τορόντο. Σχεδιάζει και διδάσκει σε σεμινάρια ανάπτυξης σεναρίων, και στο πλαίσιο αυτό έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με το ΕΚΚ, το Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης και το Μεσογειακό Ινστιτούτο Κινηματογράφου, αλλά και το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Τορόντο, όπου είναι μέντορας στο Studio και στο Talent Lab, και το Torino Film Lab στο πλαίσιο του οποίου συνίδρυσε το Adapt Lab για την προσαρμογή βιβλίων σε σενάρια. Είναι scout για το Jerusalem International Film Lab και συμμετείχε σε πολλά έργα, όπως το σχεδιασμό της Σχολής Τηλεόρασης και Κινηματογράφου της Ακαδημίας Παραστατικών Τεχνών της Πράγας (FAMU). Έχει σπουδάσει Βυζαντινή Ιστορία στη Σορβόννη.

 

Δάφνη Χατζηπροκοπίου

Η Δάφνη Χατζηπροκοπίου είναι απόφοιτος της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης. Είναι δικηγόρος με τομείς εξειδίκευσης την πνευματική ιδιοκτησία, τη βιομηχανική ιδιοκτησία και το εμπορικό δίκαιο. Από το 2020 συνεργάζεται με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

 

www.iefimerida.gr

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ