Εκτός ορίων – Αστικά και υπεραστικά προσχήματα και προφάσεις...

 

Παρακολουθώ την υπόθεση των αστικών-υπεραστικών όπως εξελίσσεται και δεν ξέρω αν πρέπει να βάλω τα γέλια ή τις φωνές.. Είναι τόσο υποκριτική η στάση ορισμένων, όσο λανθασμένα εισάγεται το θέμα.

Αστικά και υπεραστικά δεν είναι δυο «επιχειρήσεις» και μάλιστα  «ανώνυμες» όπως παρελκυστικά πήγε να παρουσιάσει ο έχων το γενικό πρόσταγμα στο Δήμο Βέροιας. Είναι ο δημόσιος συγκοινωνιακός αστικός και υπεραστικός φορέας και μάλιστα απευθύνεται σε κοινό που αδυνατεί να μετακινηθεί με δικό του μέσο. Άρα εξυπηρετεί τη «λαϊκή τάξη», κάτι που μάλλον αγνοούν οι γεννημένοι στα πούπουλα…

Σε ό,τι αφορά το ζήτημα της παραμονής ή της μετακίνησης τους από τους χώρους που λειτουργούν, είναι ένα ζήτημα που πάντα αντιμετωπίστηκε υποκριτικά, παρελκυστικά και καιροσκοπικά.

Έτυχε να μπορώ να γνωρίζω την αλληλογραφία με την εκάστοτε τοπική «εξουσία» και εκ τούτου γνωρίζω κάποιες απίθανες «ανοησίες» που κατά καιρούς προκάλεσαν από απορία μέχρι αγανάκτηση.

Όταν ολοκληρώθηκε η περίφημη «αστική ανάπλαση» με το παγκόσμιο εφεύρημα ότι όσο στενεύουν οι δρόμοι τόσο διευκολύνεται η κυκλοφορία (!!!!), μπροστά στις αντιδράσεις που προκλήθηκαν, η τότε δήμαρχος βρήκε την αιτία του κακού: Φταίνε τα λεωφορεία!!!!

Μέχρι να στενέψουν οι δρόμοι, δεν έφταιγαν. Μόλις στενέψανε οι δρόμοι, φταίγανε τα λεωφορεία!!!

Ήμουν αυτός που διεκπεραίωσε την αλληλογραφία με τον Δήμο Βέροιας όταν η τέως δήμαρχος Βέροιας, μετά που τέλειωσε η «αστική ανάπλαση»  και μετά που παρουσιάστηκε η κυκλοφοριακή μελέτη (του κ. Καρεκλά με τα γνωστά «σενάρια»), έστειλε επιστολή προς το ΚΤΕΛ από το οποίο ζητούσε να υποβάλλει κυκλοφοριακές προτάσεις!!!! Μετά την "ανάπλαση" και μετά την ολοκλήρωση της κυκλοφοραικής μελέτης!!!

Συμμετείχα τεχνικά με φωτογραφικό υλικό στη σύνταξη της αναφοράς που κατέθεσε το ΚΤΕΛ για την εξαιρετικά επικίνδυνη χάραξη του δρόμου στη συμβολή των οδών Βενιζέλου και Ανοίξεως, θέτοντας προ των ευθυνών τους, τους αρμόδιους.  

Μήπως γνωρίζει κανείς σε ποιον ανήκει το ακίνητο της γωνίας που για να μείνει άθικτο, έγινε στραβή χάραξη του δρόμου;

Δεν ήμουν παρών, αλλά μου μεταφέρθηκε, με έκδηλη την αγανάκτηση, ο «διάλογος» με ανεπίτρεπτες εκφράσεις, που είχε η τότε δήμαρχος με τον πρόεδρο και το νομικό σύμβουλο του ΚΤΕΛ.

Η μισή αλήθεια είναι χειρότερη κι απ’ το πιο μεγάλο ψέμα…

Αστικά και υπεραστικά, σαν μαζικοί χώροι,  είχαν πάντα προεκλογικό, υποκριτικό «ντάντεμα»… Και ταυτόχρονα ήταν η εύκολη αιτία του κακού… Ανάλογα με το πως βόλευε…

Η συζήτηση για την μεταφορά των αστικών και των υπεραστικών δεν είναι τωρινή. Αυτά που προσωπικά γνωρίζω χρονολογούνται πάνω από μια δεκαετία. Και μπορώ να πω με βεβαιότητα ότι ουδέποτε έγινε σοβαρή, υπεύθυνη και συστηματική συζήτηση.  Απλώς λόγια της στιγμής, της εποχής, κατά πως βόλευε…

Η ουσία του ζητήματος δεν εξαντλείται σε ένα σημείωμα. Δεν θα μπω στη «λογική» της «συνταγής από το καπέλο του φακίρη». Ούτε διεκδικώ με το ρόλο χωροταξικής ιδιοφυίας. Αυτά είναι αστειότητες…

Εκείνο που θέλω να πω είναι ότι ακόμη μια φορά το θέμα εισάγεται με τις ίδιες παθογένειες. Με λάθος τρόπο, σε λάθος στιγμή και με υποκριτική αντιμετώπιση…

Από την πλευρά του Παυλίδη ο τρόπος που μπήκε έδινε την εντύπωση μια ευκαιριακής αντιπολιτευτικής «ντρίμπλας», μάλλον πρόχειρης, αλλά και δίνοντας λαβές για (δίκαιη ή άδικη) κριτική για «ιδιοτέλεια».

Κάτι που ανέδειξε, επιμένοντας μάλιστα σ’ αυτήν, με πολύ «λαϊκισμό» ο «πρώτος πολίτης»…

Μόνο που ο «πρώτος πολίτης» ξέχασε κάτι άλλο…

Ξέχασε μια οικοδομή η οποία εφάπτεται με τον χώρο στάθμευσης, επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών. Μια οικοδομή της οποία ισόγειο κατάστημα νοικιάζεται από το υπεραστικό ΚΤΕΛ.

Μια οικοδομή που την χωρίζει ένας δρόμος από την αφετηρία των αστικών λεωφορείων.

Μια οικοδομή που λόγω της παρουσίας και της λειτουργίας των δύο δημόσιων φορέων συγκοινωνίας, έχει πολύ υψηλότερη χρηστική και εμπορική αξία σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο κτήριο σε κάποια απόμερη και άδεια από κίνηση περιοχή.

Προς το παρόν θα περιοριστώ σ’ αυτή και μόνο σ’ αυτή την αναφορά. Και δεν θα δημοσιεύσω προς το παρόν κάποιες χαρακτηριστικές φωτογραφίες.

Θα το κάνω σε προσεχή χρόνο, με άλλη αναφορά και πρωτίστως, άλλο θέμα…  Οι εκλογές του 2019 πέρασαν πολύ… μουγκά. Κάποια στιγμή θα ανοίξει το σεντόνι και να φανεί το «τοπίο» πίσω από το παραβάν.

Προς το παρόν μένουμε στο θέμα της αστικής – υπεραστικής συγκοινωνίας…  

Τα ξαναλέμε συντόμως…

Να είστε πάντα καλα!!!

Δ. Καρ.

 

 

 

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ