Οι 250 ευκολίες που θα προσφέρει η Εφορία!

 

Περισσότερες από 250 συναλλαγές με την Εφορία θα πραγματοποιούνται εξ αποστάσεως, μέσω του νέου κόμβου της ΑΑΔΕ, που καταργεί το γνωστό σε όλους Taxisnet.

Μεταξύ αυτών είναι οι ηλεκτρονικές ρυθμίσεις χρεών, αλλά και οι online διακοπές εργασιών και όλες οι μεταβολές στοιχείων της επιχείρησης.

Πρόκειται για την ψηφιακή πλατφόρμα myAADE που τέθηκε από χθες σε λειτουργία ενώ σύντομα θα εμπλουτιστεί με νέες δυνατότητες, ώστε να καταστεί πραγματικότητα η «ψηφιακή εφορία».

Μέσα στη πλατφόρμα της ΑΑΔΕ οι φορολογούμενοι μπορούν βρουν όλες τις υπηρεσίες που οι φορολογούμενοι έβρισκαν στο TAXISNET, αλλά και μια σειρά νέων υπηρεσιών όπως: 

  • να έχουν πρόσβαση σε όλες τις ψηφιακές εφαρμογές της ΑΑΔΕ, βρίσκοντας γρήγορα την υπηρεσία που τους ενδιαφέρει να διαχειριστούν το λογαριασμό και τα στοιχεία επικοινωνίας τους,
  • να μεταβάλλουν στοιχεία της επιχείρησής τους να δουν τις οφειλές, πληρωμές και τις επιστροφές τoυς και να πληρώσουν ή να ρυθμίσουν τις οφειλές του
  •  να αποκτήσουν ΑΦΜ και κλειδάριθμο να υποβάλλουν τα αιτήματά τους ψηφιακά προς την αρμόδια υπηρεσία της ΑΑΔΕ (πιλοτική λειτουργία)
  • να κλείσουν ψηφιακά ραντεβού με υπάλληλο της αρμόδιας υπηρεσίας της ΑΑΔΕ
  • Να πραγματοποιούν ψηφιακό προγραμματισμό ραντεβού και ολοκλήρωση ψηφιακά, χωρίς να υπάρχει ανάγκη αυτοπρόσωπης παρουσίας, για περισσότερες από 250 συναλλαγές.
  • Να πραγματοποιούν ηλεκτρονική ρύθμιση οφειλών

Μεταβολές στοιχείων από απόσταση

Με την έναρξη της νέας πλατφόρμας της ΑΑΔΕ, εκδόθηκε και η απόφαση που καθορίζει τη διαδικασία υποβολής αίτησης δήλωσης μεταβολής στοιχείων επιχείρησης και διακοπής εργασιών με τη χρήση ηλεκτρονικών υπηρεσιών.

Με απόφαση του διοικητή της ΑΑΔΕ, Γιώργου Πιτσιλή, τα φυσικά και νομικά πρόσωπα, καθώς και οι νομικές οντότητες, που είναι πιστοποιημένοι χρήστες των ηλεκτρονικών υπηρεσιών TAXISnet της ΑΑΔΕ, δύνανται μέσω ψηφιακής υπηρεσίας της ΑΑΔΕ να προβούν στη μεταβολή των στοιχείων της επιχείρησης που αφορούν:

  • Στην ταχυδρομική διεύθυνση της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας της επιχείρησης
  • Στις δραστηριότητες
  • Στο καθεστώς ΦΠΑ, στις ενδοκοινοτικές συναλλαγές και στον ειδικό φόρο κατανάλωσης
  • Στην κατηγορία των τηρουμένων βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ
  • Στην εγγραφή στο Επιμελητήριο
  • Στις εγκαταστάσεις εσωτερικού και εξωτερικού
  • Στην επιλογή φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.
  • Στη διακοπή των εργασιών της επιχείρησης

Αποστολή δικαιολογητικών

Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται, αποστέλλονται με την υποβολή της αίτησης δήλωσης, μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης.

Η μη αποστολή του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών συνιστά λόγο απόρριψης της αίτησης.

Η συγκεκριμένη διαδικασία αφορά σε υποβολή εμπροθέσμων αιτήσεων δηλώσεων μεταβολών ή διακοπής εργασιών, ήτοι εντός της προθεσμίας των τριάντα (30) ημερών από τη μεταβολή ή τη διακοπή των εργασιών.

Επίσης, η προβλεπόμενη στην παρούσα απόφαση διαδικασία, παρέχεται εναλλακτικά της συναλλαγής με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ. Στην περίπτωση που ο φορολογούμενος επιλέξει τη διαδικασία της παρούσας απόφασης (χρήσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών και όχι τη συναλλαγή με φυσική παρουσία στη ΔΟΥ), τότε αποστέλλει και τα δικαιολογητικά μόνο μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», και δεν απαιτείται σε κανένα στάδιο της διαδικασίας η φυσική του παρουσία στην εφορία.

Πώς θα γίνονται οι μεταβολές στοιχείων επιχείρησης

Οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα με την ίδια αίτηση δήλωση να μεταβάλλουν ένα ή περισσότερα στοιχεία της επιχείρησης, εφόσον οι μεταβολές συντρέχουν την ίδια ημερομηνία.

Αν η ημερομηνία μεταβολής για κάθε στοιχείο διαφέρει, υποβάλλεται χωριστή δήλωση για κάθε μία μεταβολή. Μεταβολή στα στοιχεία επιχείρησης συνιστά:

  • Η αλλαγή της έδρας της άσκησης της δραστηριότητας, για την οποία συμπληρώνονται τα στοιχεία της μίσθωσης ή της δωρεάν παραχώρησης ή τα στοιχεία του ακινήτου από το Ε9. Τα στοιχεία του μισθωτηρίου και του Ε9 ελέγχονται από τη ΔΟΥ και δεν υποβάλλονται ως δικαιολογητικά, ενώ στην περίπτωση υπεύθυνης δήλωσης λόγω δωρεάν παραχώρησης, αυτή αποστέλλεται μέσω της Εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», στην αρμόδια ΔΟΥ.
  • Η αλλαγή κατηγορίας βιβλίων σύμφωνα με τα ΕΛΠ.
  • Η υπαγωγή στο Φόρο Προστιθέμενης Αξίας ή η μετάταξη σε καθεστώς ΦΠΑ (ενδεικτικά καθεστώς απαλλασσομένων μικρών επιχειρήσεων κ.λπ.), η άσκηση ενδοκοινοτικών συναλλαγών και η ένταξη στον ειδικό
  • φόρο κατανάλωσης.
  • Η δήλωση ή η μεταβολή εμπορικού τίτλου της επιχείρησης και των στοιχείων του επιμελητηρίου.
  • Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή δραστηριότητας. Στην περίπτωση προσθήκης νέας δραστηριότητας υποβάλλεται, εφόσον απαιτείται σύμφωνα με τις διατάξεις, βεβαίωση εγγραφής ή απαλλαγής από τον ΕΦΚΑ καθώς και προέγκριση ίδρυσης ή αντίγραφο βεβαίωσης κατάθεσης υποβολής αιτήματος και υπεύθυνη δήλωση για τις δραστηριότητες που εμπίπτουν στους ΚΑΔ που αναφέρονται στις διατάξεις της υπό στοιχεία ΠΟΛ.1104/2017 και της υπό στοιχεία Ε.2133/2019.
  • Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εξωτερικού.
  • Η έναρξη ή η διακοπή επιλογής φορολόγησης των Ενδοκοινοτικών εξ αποστάσεως Πωλήσεων Αγαθών και Παροχών Τηλεπικοινωνιακών, Ραδιοτηλεοπτικών και Ηλεκτρονικών Υπηρεσιών προς άλλα κράτη μέλη, στο κράτος μέλος προορισμού.
  • Η έναρξη ή η μεταβολή ή η διακοπή εγκατάστασης εσωτερικού.

Διακοπή εργασιών επιχείρησης

Τα φυσικά πρόσωπα, τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες, εφόσον δεν έχουν στην κατοχή τους πάγια περιουσιακά στοιχεία ή εμπορεύσιμα, δύνανται να υποβάλλουν αίτηση-δήλωση διακοπής εργασιών.

Ευθύς αμέσως μετά την υποβολή της αίτησης, αποστέλλουν συνημμένα, μέσω της εφαρμογής Ψηφιακής Υποδοχής και Διαχείρισης Αιτημάτων, «Τα Αιτήματά μου», τα δικαιολογητικά.

Σε περίπτωση κατοχής επαγγελματικού αυτοκινήτου από φορολογούμενους φυσικά πρόσωπα συνυποβάλλεται και δήλωση ακινησίας και στοιχείο αυτοπαράδοσης. Η σχετική δυνατότητα θα παρέχεται από την 1.1.2022.

Αποδοχή ή απόρριψη αίτησης

Με την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας υποβολής της αίτησης δήλωσης, η πληροφορία καθίσταται διαθέσιμη προς επεξεργασία στο Υποσύστημα Μητρώου TAXIS από την αρμόδια ΔΟΥ της έδρας της επιχείρησης.

Ο υπάλληλος της ΔΟΥ δε δύναται να τροποποιήσει τα στοιχεία της αίτησης δήλωσης παρά μόνον να προβεί στη διόρθωση ορθογραφικού λάθους στην οδό και την αρμόδια ΔΟΥ στη περίπτωση που έχει επιλεγεί λανθασμένη ΔΟΥ.

Στην περίπτωση που η μεταβολή στη διεύθυνση της έδρας συνιστά ταυτόχρονα και αλλαγή της αρμόδιας ΔΟΥ, η διαδικασία μετεγγραφής στη νέα ΔΟΥ συντελείται αυτόματα με την αποδοχή της αίτησης δήλωσης.

Πότε απορρίπτεται η αίτηση

Η αίτηση του φορολογούμενου κατά τη διαδικασία επεξεργασίας απορρίπτεται στις παρακάτω περιπτώσεις:

  • Στην περίπτωση μη αποστολής του συνόλου των δικαιολογητικών, όπου απαιτούνται.
  • Στην περίπτωση συμπλήρωσης στην οδό μόνο Ταχυδρομικής Θυρίδας.
  • Στην περίπτωση που επιχείρηση μη υπαγόμενη σε ΦΠΑ, προσέθεσε νέα δραστηριότητα υπαγόμενη σε ΦΠΑ και δεν μετέβαλε τη σχετική ένδειξη περί υπαγωγής σε ΦΠΑ.
  • Στην περίπτωση που παρουσιάζεται σφάλμα στα δεδομένα του Μητρώου και πρέπει να διορθωθεί με αυτοπρόσωπη παρουσία στη ΔΟΥ.

Ο λόγος απόρριψης αναγράφεται και εμφανίζεται στο TAXISnet, ώστε ο φορολογούμενος να επαναλάβει την αίτηση θεραπεύοντας το λόγο απόρριψης.

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του ελέγχου της αίτησης-δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, ο υπάλληλος της ΔΟΥ αποδέχεται την αίτηση και η διαδικασία ολοκληρώνεται με την ενημέρωση του φορολογικού Μητρώου και τη δημιουργία της σχετικής βεβαίωσης. Η ως άνω βεβαίωση υπογράφεται ψηφιακά και αναρτάται, μέσω της εφαρμογής e-κοινοποιήσεις, στη ψηφιακή θυρίδα του λογαριασμού του φορολογούμενου.

 

myaade

 

www.sofokleousin.gr

 

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ