Ο “Ερωτευμένος Καίσαρ” πέρασε και από την ΕΣΗΕΜ-Θ

 

Στο “συνδικαλιστικό σπίτι” του συγγραφέα, στην αίθουσα εκδηλώσεων της Ένωσης Συντακτών Μακεδονίας Θράκης, βρέθηκε ο  “Ερωτευμένος Καίσαρ”, ο οποίος έγινε αιτία μια ζεστής, φιλικής συνάντησης, έντονης συζήτησης και προβληματισμού γύρω από την υπόθεση του μοναδικού,  βραβευμένου, περιπετειώδες και ανατρεπτικού, ιστορικού μυθιστορήματος του δημοσιογράφου – συγγραφέα Παναγιώτη Σερ. Χανού.  Το ιστορικό μυθιστόρημα “Ερωτευμένος Καίσαρ”, που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “24 γράμματα”, παρουσιάστηκε το βράδυ της Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου, στην ΕΣΗΕΜ-Θ.

Οι ομιλητές ανέλυσαν όλες τις πτυχές του συγγράμματος (αρχαιολογικές, ιστορικές, κοινωνικές, φιλοσοφικές και λογοτεχνικές), αναφέρθηκαν στην πορεία και το συνολικό έργο του συγγραφέα και έδωσαν όλα τα πνευματικά ερεθίσματα για να συνεχιστεί από τους αναγνώστες η διερεύνηση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών του μυθιστορήματος και των πρωταγωνιστών του. Μάλιστα, λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος για τα αίτια της εξέλιξης της πλοκής, προτάθηκε να διοργανωθεί στο μέλλον μια εσπερίδα, με αποκλειστικό αντικείμενο τη σπουδή πάνω στον “Ερωτευμένο Καίσαρα”, στην οποία θα συμμετέχουν αναγνώστες που έχουν μελετήσει το μυθιστόρημα.

Συντονιστής της εκδήλωσης ήταν ο δημοσιογράφος Φώτης Κουτσαμπάρης (στο κέντρο της φωτογραφίας), ο οποίος, εκτός των άλλων, παρουσίασε με εξαίρετο τρόπο τη σύνθεση του μυθιστορήματος.  “Η πλοκή του «Ερωτευμένου Καίσαρα» είναι ο οδηγός μιας ιστορίας στο χρόνο, μιας ιστορίας μέσα στην ιστορία. Ο πλούτος των ιστορικών στοιχείων, των γνώσεων του συγγραφέα, που αποτυπώνονται στα κεφάλαια του βιβλίου, η μελέτη και έρευνα που έγινε για να γραφτεί αυτό το μυθιστόρημα, γεννούν μια ιστορία μέσα από την ιστορία που έρχεται να συναντήσει την σημερινή πραγματικότητα, μέσα από μια σειρά γεγονότων και συσχετισμών και μέσα από ένα μυστικό, το οποίο δεν μπορώ να αποκαλύψω”, σημείωσε.

Από αριστερά: Γιάννης Κεσσόπουλος, Φώτης Κουτσαμπάρης, Παναγιώτης Χανός

Στην ιδιαίτερη γραφή του Παναγιώτη Χανού (δεξιά στη φωτογραφία) που συνεπαίρνει τον αναγνώστη και στον πλούτο των στοιχείων του μυθιστορήματος, αναφέρθηκε ο δημοσιογράφος Γιάννης Κεσσόπουλος , Γεν. Διευθυντής ΔΕΠΘΕ.

Φιλολογική ήταν η ματιά του γνωστού φιλόλογου, ιστορικού Πέτρου Μπέσπαρη, ο οποίος, ως λογοτέχνης ο ίδιος, με την ομιλία του, ξεδίπλωσε την λογοτεχνική σύνθεση του ιστορικού με το πραγματικό, του παρελθόντος με το μέλλον,της λογοτεχνίας με την μεστή περιγραφή.

Ο εικαστικός δημιουργός Γιώργος Τσακίρης, καθηγητής ΣΚΤ-ΑΠΘ, αναφέρθηκε και στα πρώτα στάδια συγγραφής του βιβλίου, τις ανησυχίες του συγγραφέα και την αδιάκοπη εργασία του πάνω στην πλοκή και τελικά στο μεστό αποτέλεσμα.  

Την κρυφή διασύνδεση ονομάτων με πολιτικά, ιστορικά γεγονότα, με γεωγραφικά στοιχεία, με άλλες πλευρές της ιστορίας στις εποχές που εξελίσσεται η υπόθεση του μυθιστορήματος, διέκρινε η δημοσιογράφος, συγγραφέας Μάρνη Χατζηεμμανουήλ (αριστερά στη φωτογραφία του θέματος)η οποία αναφέρθηκε, εκτός των άλλων, στους χαρακτήρες και τις προσωπικότητες των ηρώων, τους οποίους αντιμετώπισε με κριτική διάθεση, θέτοντας ταυτόχρονα ερωτήματα στον Παναγιώτα Χανού, για τους λόγους της επιλογής συγκεκριμένων συμπεριφορών. Η εισήγηση της κ. Χατζηεμμανουήλ, που έβαλε μια ξεχωριστή πινελιά στην εκδήλωση,  άνοιξε μια επικοδομητική συζήτηση, σχετικά με το πως λειτουργεί η υπόθεση ενός μυθιστορήματος στον αναγνώστη και πως ο καθείς αντιλαμβάνεται την λειτουργία των προσώπων στο χωροχρόνο, ανάλογα με τα προσωπικά του βιώματα, τις συναισθηματικές αναφορές του και το οικογενειακό-κοινωνικό-πολιτικό περιβάλλον στο οποίο δραστηριοποιείται.

 

 

Η ΥΠΟΘΕΣΗ

Η υπόθεση του «Ερωτευμένου Καίσαρα» αναφέρεται στο εγγύς μέλλον, στη σύγχρονη Ελλάδα, με φόντο το δράμα των προσφύγων στη Λέσβο και τον αόρατο πόλεμο των κατασκόπων στις δύο πλευρές του Αιγαίου, εκτυλίσσεται όμως παράλληλα και στο παρελθόν, στα τέλη Φλεβάρη του 1453, πίσω από τα θαλάσσια τείχη της πολιορκημένης, από τους Οθωμανούς, Κωνσταντινούπολης.

Δύο καράβια, που θαλασσοδέρνονται στη χειμερινή τραμουντάνα του Αιγαίου, δύο ιστορίες που ακολουθούν καμπυλόγραμμες τροχιές, που τέμνονται στην κόψη της Αλήθειας και του Μύθου και που εντέλει συναντιούνται μοιραία με επίκεντρο τη Μόρια της Λέσβου, επειδή έρχεται το… πλήρωμα του χρόνου!

Ανάμεσα σε αυτούς τους δύο κόσμους, σχοινοβατούν η αρχαιολόγος Ντόροθι Γλαυκία και ο ιδιοφυής βυζαντινολόγος Έρασμος Βιεννέζης, ιχνηλατώντας στις αρχαιότητες, στα μνημεία, στα κάστρα και στα Πυργόσπιτα της νήσου. Αναζητώντας αρχαία σύμβολα και επιγραφές μέσα στον λαβύρινθο μιας υπόγειας πολιτείας, στο λημέρι της μυστικής Αδελφότητας των Ιπποτών του Δράκου. Ψάχνοντας την απάντηση για το μεγαλύτερο απόκρυφο της ελληνικής Ιστορίας, για ένα επικίνδυνο μυστικό, που καραδοκεί επί έξι αιώνες αθόρυβα και καρτερικά, στη χοάνη του Θρύλου και της Λήθης.

Ένα μυθιστόρημα με ενδελεχή και εις βάθος έρευνα που εκτός από το μυστήριο και τη φαντασία, τις ιστορικές και αστυνομικές πτυχές του, τα φιλοσοφικά ή θεολογικά του διλήμματα, γράφτηκε κυρίως και ως ένα είδος ύμνου, μιας νοερής σπονδής, προς την πεισματώδη μάχη, την «ιερή» θυσία του Έρωτα για να νικήσει τον Θάνατο.

Γιατί τελικά… τα μικρά και ασήμαντα «αν» που ραδιουργούν αδιάλειπτα μέσα στο μεδούλι των καταστάσεων, των σχέσεων, των εξαρτήσεων και των συναισθημάτων… είναι αυτά που γράφουν την ιστορία.

Σελίδες: 574, Σχ. 14Χ21. Κυκλοφορεί σε όλα τα βιβλιοπωλεία!

 

www.politismika.gr

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ